پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۳۴۵
|
کد خبر: ۴۵۶۳
در گفتگوی مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه با بسنا؛

جزئیات استفاده دانشجویان دانشگاه بوعلی‌سینا از اینترنت اعلام شد

دکتر مهدی سخائی‌نیا مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه بوعلی‌سینا در گفتگو با بسنا جزئیات استفاده دانشجویان دانشگاه بوعلی‌سینا از اینترنت را اعلام کرد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۹ - ۲۵ آبان ۱۳۹۹

دکتر مهدی سخائی‌نیا مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه بوعلی‌سینا در گفتگو با خبرنگار بسنا اظهار داشت: استفاده از اینترنت اختصاصی دانشگاه، صرفا از داخل پردیس دانشگاه مقدور می‌باشد.

وی افزود: برای استفاده از اینترنت دانشگاه، دانشجویان باید نام کاربری و رمز عبور VPN دانشگاه را دریافت نمایند؛ که برای دانشجویان ورودی جدید، اختصاص نام کاربری و رمز عبور در حال انجام است و به زودی اطلاع‌رسانی می‌گردد.

سخائی‌نیا خاطرنشان کرد: زمانی که دانشجویان خارج از پردیس دانشگاه نیاز به اینترنت دارند باید به صورت شخصی اینترنت خریداری نمایند؛ اما اگر به بخواهند به سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه ار بیرون متصل شوند، طبق تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از ترافیک دانشجو کسر نخواهد شد و ترافیک مورد استفاده توسط این سامانه‌ها رایگان می‌باشد.

وی همچنین بیان کرد: برای اطلاع از سامانه‌هایی که ترافیک آنها رایگان است، می‌توانید به آدرس https://www.ict.gov.ir/fa/unitraffic/unitraffic4 مراجعه نمایید.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه بوعلی‌سینا تاکید کرد: دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای استفاده از منابع علمی و پایگاه داده‌های مقالات در خارج از پردیس دانشگاه نیاز به نام کاربری و رمز عبور VPN خارج از دانشگاه دارند.

وی اضافه کرد: این دانشجویان نیز باید ابتدا به اینترنت شخصی خود متصل شوند و سپس با اتصال به VPN مخصوص خارج از دانشگاه بوعلی‌سینا از منابع علمی که دانشگاه در آنها اشتراک دارد، استفاده نمایند.

مهدی سخائی‌نیا گفت: دانشجویان گرامی برای اطلاع از اخبار و خدمات مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه می‌توانند به وب سایت این مدیریت به آدرس ict.basu.ac.ir نیز مراجعه نمایند.

خبرنگار: اسماعیلی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست