پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۰۴۲
|
کد خبر: ۴۵۷۰
دکتر حسن ساریخانی اظهار داشت: ترم جاری با آموزش مجازی و غیرحضوری در خدمت دانشجویان هستیم، برای این منظور سه سامانه آموزشی در نظر گرفته‌شده که ۲ تا از آن‌ها برای آموزش آنلاین و آفلاین و یکی هم برای امتحانات است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۲۶ آبان ۱۳۹۹

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر حسن ساریخانی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی‌سینا در مراسم معارفه نودانشجویان سال ۱۳۹۹ این دانشگاه ضمن تبریک قبولی دانشجویان جدید گفت: دانشگاه بوعلی سینا حدود ۱۲۰۰۰ هزار نفر دانشجو دارد که ۳۵۰۰ نفر از آنها دانشجویان ورودی سال جاری هستند.

وی افزود: به صورت آماری دانشجویان جدیدالورود شامل ۱۹۵ نفر دانشجوی دوره دکتری، ۹۵۵ نفر دانشجوی دوره کارشناسی‌ارشد، ۲۳۰۰ نفر دانشجوی دوره کارشناسی، ۱ دوره دانشجوی دوره کاردانی و یک دوره دانشجوی دوره کارشناسی ناپیوسته می‌شوند.

وی در خصوص امور آموزشی تشریح کرد: ترم جاری با آموزش مجازی و غیرحضوری در خدمت دانشجویان هستیم، برای این منظور سه سامانه آموزشی در نظر گرفته‌شده که ۲ تا از آنها برای آموزش آنلاین و آفلاین و یکی هم برای امتحانات است.

دکتر ساریخانی در ادامه خاطرنشان کرد: سامانه اصلی درس‌افزار می‌باشد که پل ارتباطی بین دانشجویان و استاد است و توصیه می‌شود که دانشجویان با مراجعه مداوم به این سامانه از مواردی که توسط اساتید قرار داده شده استفاده‌ کنند.

وی اضافه کرد: سامانه دیگری که برای آموزش آنلاین ترتیب ‌داده‌ شده سامانه ادوبی‌کانکت است که در ساعت‌های اعلام شده کلاس‌ها برگزار می‌شود؛ نیاز نیست که همه کلاس‌ها به صورت آنلاین باشد و حدود ۴۰ تا ۶۰ درصد کلاس‌ها می‌تواند بر اساس انتخاب استاد و با هماهنگی دانشجویان کلاس به صورت آنلاین تشکیل شود.

معاون آموزشی تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی‌سینا عنوان کرد: آموزش مجازی که از ترم گذشته در دانشگاه‌ها شروع شده، در ابتدا با چالش‌های زیادی مواجه بوده، که بخش زیادی از این چالش‌ها برطرف شده و در حال حاضر به عنوان فصل نوینی از آموزش و ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان در نظر گرفته می‌شود.

وی با ابراز امیدواری از اینکه در آینده بتوانیم به صورت حضوری در خدمت دانشجویان باشیم، گفت: با توجه به تجربیات بسیار خوبی که درخصوص آموزش مجازی وجود دارد، احتمالا سیاست‌های کلان آموزشی کشور به سمتی حرکت کند که آموزش مجازی همیشه وجود داشته باشد و به صورت کمکی در اختیار دانشجویان باشد.

ساریخانی تأکید کرد: دانشجویان برای مشاهده اطلاعیه‌ها به سامانه گلستان مراجعه کنند و آنها را با دقت بخوانند، چراکه جواب بسیاری از سوالاتی که از مجموعه آموزشی پرسیده می‌شود، در این سامانه ذکر شده است؛ کانال های ارتباطی در سامانه گلستان ذکر شده است، علاوه بر آن بسیاری از اطلاعیه‌های مربوط به دانشگاه در خبرگزاری بسنا منتشر می‌شود.

دکتر ساریخانی بیان داشت: دانشجویان با مدیر گروه خود در ارتباط باشند، گروه ها در حال راه‌اندازی سامانه‌های مجازی برای دانشجویان هستند.

وی در نهایت خبر داد: جلسات معارفه گروه‌ها از هفته آینده برگزار می‌شوند و به خصوص به دانشجویان کارشناسی توصیه می‌شود که برای شناخت اساتید خود، در این جلسات شرکت کنند.

خبرنگار: مولوی
عکس: محمدی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست