پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۸۷۷
|
کد خبر: ۴۵۸۹
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی از شناسایی دو زندانی سابقه‌دار که با جعل عنوان کارمند امور مالی و ادعای تداخل حساب از ۱۷ پزشک و استاد دانشگاه و هدایت آن‌ها به خودپرداز‌ها از حساب بانکی‌شان برداشت کرده بودند، خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۲۹ آبان ۱۳۹۹
به گزارش بسنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، کامیار چهری بیان داشت: در چند روز گذشته، گزارش‌هایی از سوی برخی از پزشکان و اساتید دانشگاهی در خصوص برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌شان به این پلیس گزارش شد و تیمی از کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس بررسی تخصصی موضوع را آغاز کردند.

وی افزود: در تحقیقات اولیه از شاکیان مشخص شد که فردی با معرفی خود به عنوان کارمند امور مالی بیمارستان و یا دانشگاه با آنان تماس گرفته و بیان داشته مبالغی به صورت اشتباه به حساب آنان واریز شده است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: در ادامه فرد تماس‌گیرنده با بیان احتمال مسدود شدن حساب بانکی آنان، از مخاطب خود که از بین پزشکان و اساتید دانشگاهی انتخاب می‌کرده، درخواست می‌کند به خودپرداز مراجعه کرده و با بی‌دقتی فرد مخاطب در انجام عملیات بانکی از موجود حساب بانکی‌شان برداشت می‌شود.

چهری در ادامه اظهار داشت: بلافاصله با آغاز بررسی‌های فنی و علمی کارآگاهان پلیس، متهمان این پرونده که دو زندانی با سوابق سنگین کیفری در یکی از استان‌های دیگر کشور بودند، شناسایی و با هماهنگی انجام شده با مرجع قضائی، مراحل بازجویی از آنان آغاز شد.

وی تصریح کرد: در بازجویی انجام شده از متهم اصلی این پرونده مشخص شد که وی به علت شغل قبلی خود با اصطلاحات مالی آشنایی کامل داشته و با به دست آوردن شماره تلفن قربانیان خود از طریق فضای مجازی، با آنان تماس گرفته و با جلب اعتماد آنان و تحت عنوان کارمند امور مالی و کشاندن آنان به خودپرداز، از حسابشان با این شگرد برداشت می‌کرده است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: در تحقیقات پلیس، دو متهم پرونده به ۱۷ مورد کلاهبرداری در شهرستان اراک اعتراف کردند که ادامه تحقیقات از این افراد همچنان ادامه دارد.

چهری از شهروندان درخواست کرد که در حین انجام عملیات بانکی با خودپرداز‌ها و ضرورت اطمینان از موضوعات مطرح شده از سوی افراد ناشناس در تماس‌های تلفنی دقت کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی