پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۰۱۶
|
کد خبر: ۴۵۹۷
در کار مشترک دو عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی‌سینا و فردوسی مشهد؛

کتاب کنترل بیولوژیک حشرات و کنه‌های آفت در ایران توسط انتشارات اسپرینگر به چاپ رسید

کتاب کنترل بیولوژیک حشرات و کنه‌های آفت در ایران، در کار مشترک دو عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی‌سینا و فردوسی مشهد، توسط انتشارات اسپرینگر به چاپ رسید.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۰۵ آذر ۱۳۹۹

کتاب کنترل بیولوژیک حشرات و کنه‌های آفت در ایران توسط انتشارات اسپرینگر به چاپ رسید

به گزارش خبرنگار بسنا، کتاب کنترل بیولوژیک حشرات و کنه‌های آفت در ایران، در کار مشترک دکتر حسین مددی عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی‌سینا و دکتر جواد کریمی عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد، توسط انتشارات اسپرینگر (Springer) به چاپ رسید.

مهار زیستی یا به تعبیر دیگر کنترل بیولوژیک یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال ایمن‌ترین تاکتیک‌های مهار آفات به شمار می‌رود. با توجه به اهمیت موضوع، تهیه کنندگان مجموعه فوق برآن شدند تا آخرین و مهم‌ترین دستاورد‌های تحقیقاتی صورت گرفته در داخل کشور در این حوزه را معرفی نمایند.

کتاب "Biological control of insects and mite pests in Iran" مشتمل بر چهار بخش اصلی و ۱۶ فصل است و در آن مباحثی همچون تاریخچه کنترل بیولوژیک در ایران؛ مطالعات مربوط به نقش کفشدوزک ها، بالتوری ها، کنه‌های شکارگر، زنبور‌های پارازیتوئید و نیز بیمارگر‌ها در مهار زیستی آفات آورده شده. به علاوه، در خصوص کنترل بیولوژیک در گلخانه‌های ایران و کنترل بیولوژیک بندپایان پزشکی و دامپزشکی بحث شده است. در نهایت کتاب با جمع بندی و اشاره به موانع و فرصت‌های کنترل بیولوژیک در ایران پایان می‌پذیرد.

در تهیه این اثر، بیش از ۳۲ عضو هیأت علمی دانشگاه ها، مؤسسات تحقیقاتی و دانش آموختگان دکتری با گردآورندگان همکاری داشتند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری