پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۵۰۶
|
کد خبر: ۴۶۲۰
با حضور مجازی رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا و مسوولین استانی؛

زنگ هفته پژوهش و فناوری در استان همدان به صدا درآمد + اعلام جزئیات برنامه‌ها

با تشریح برنامه‌ها و حضور مسوولین استانی، زنگ هفته پژوهش و فناوری در استان همدان به صدا درآمد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۲ - ۱۵ آذر ۱۳۹۹

به گزارش خبرنگار بسنا، با تشریح برنامه‌ها و حضور مسوولین استانی و همچنین حضور مجازی دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا، زنگ هفته پژوهش و فناوری در استان همدان به صدا درآمد.

دکتر مرتضی قائمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان و دبیر کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات ستاد هفته پژوهش و فناوری استان همدان، بیان کرد: هفته پژوهش در استان با نواختن زنگ پژوهش از امروز شنبه ۱۵ آذر آغاز شد.

وی بیماری کرونا را سرفصلی بر تغییرات در شیوه اجرای مراسم هفته پژوهش در استان همدان دانست و گفت: در جهت کاهش آثار ناشی از این بیماری، امسال بر وفق ابلاغیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و پروتکل‌های بهداشتی، مراسم هفته پژوهش در استان همدان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

قائمی تشریح کرد: این برنامه‌ها تا ۲۱ آذرماه در سطح استان و دانشگاه‌های استان ادامه دارد و عمدتا به صورت مجازی و در بسترهای وبینار و وب‌کنفرانس برگزار می‌شود.

دبیر کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات ستاد هفته پژوهش و فناوری استان همدان ادامه داد: براساس آیین‌نامه، استاندار همدان به عنوان رئیس ستاد هفته پژوهش استان؛ دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا به عنوان جانشین رئیس ستاد هفته پژوهش استانی و همچنین دکتر غلامحسین مجذوبی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بوعلی‌سینا به عنوان دبیر ستاد هفته پژوهش استانی حضور دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان در ادامه گفت: هفت کمیته در ستاد هفته پژوهش استان مصوب شده که دانشگاه بوعلی‌سینا دبیر کمیته انتخاب پژوهشگران برتر دانشگاه‌ها، پارک علم و فناوری استان دبیر کمیته انتخاب فناوران برتر استان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دفتر آموزش و پژوهش توسعه و آینده‌نگری دبیر کمیته انتخاب پژوهشگران برتر دستگاه‌های اجرایی را عهده‌دار شده‌اند.

وی همچنین اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان دبیر کمیته اجرایی هفته پژوهش بوده و مسوولیت ضبط برنامه‌ها و برگزاری مراسم تقدیر از پژوهشگران به صورت مجازی برعهده دارد.

مرتضی قائمی گفت: نواختن زنگ پژوهش به صورت مجازی و با حضور مقامات استانی و مراسم تقدیر از پژوهشگران دانش‌آموز نیز برعهده کمیته دانش‌آموزی با محوریت اداره کل آموزش پرورش استان گذاشته شده است.

وی برگزاری نمایشگاه پژوهش و فناوری را از دیگر برنامه‌های فضای مجازی امسال عنوان کرد و اظهار کرد: کمیته نمایشگاهی با مدیریت پارک علم و فناوری استان برگزار خواهد شد و کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت خواهد کرد که شامل تبلیغات، طراحی بنر و پوستر هفته پژوهش و ساخت تیزر و اطلاع‌رسانی است.

دکتر قائمی عنوان کرد: مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر استان در فضای مجازی برگزار خواهد شد، که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به آدرس وب مربوطه در این برنامه شرکت کنند.

دبیر کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات ستاد هفته پژوهش استان همدان تأکید کرد: نمایشگاه در تمام طول هفته پژوهش بر روی سایت برگزار می‌شود و تمام فناوری‌های موجود در استان، شامل پارک علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاه‌ها بر روی این نمایشگاه مجازی ارائه خواهد شد.

وی تاکید کرد: مجوعه دانشگاه‌ها در سطح استان در طول هفته پژوهش برنامه‌های و مراسم خاص خود را نیز خواهند داشت و به صورت مجزا از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاهی خود در حوزه‌های اساتید، دانشجویی و کارمندی تجلیل به عمل خواهند آورد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آدرس سایت پارک علم و فناوری جهت برگزاری نمایشگاه hamedanvex.ir است و مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استانی نیز در نشانی اینترنتی eclass.umsha.ac.ir/research برگزار می‌شود.


خبرنگار: حوائجی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی