پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۶۳۳
|
کد خبر: ۴۶۲۲
رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در پیامی به مناسبت روز دانشجو تصریح کرد:

دانشجویان نماد حق‌طلبی و استعمار‌ستیزی جامعۀ علمی ایران هستند

دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا، با صدور پیامی، روز دانشجو را تبریک گفت.
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۲ - ۱۶ آذر ۱۳۹۹

به گزارش بسنا، متن این پیام بدین شرح است:

﴿يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَالَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ﴾ (المجادله)

شانزدهم آذرماه، در حافظۀ تاریخی انقلاب اسلامی ایران، نماد حق‌طلبی و استعمار‌ستیزی جامعۀ علمی ایران، یعنی دانشجويان آزاداندیش و آزادی‌خواه در برابر سایۀ شوم استبداد و استکبار بیگانگان است. این روز تاریخی، يادآور رشادت‌ها و دلاوری‌های دانشجوياني است كه تا پای جان در مقابل نظام سلطه و استعمار ایستادگی كردند و برگی زرین را در دفتر تاریخ آزادگی و ظلم‌ستیزی ملت بزرگ ایران رقم زدند و تا ابد به یادگار گذاشتند.

تردیدی نیست که دانشجویانِ متدین و محقق این سرزمین به عنوان سرمایۀ اصلی و موثر در رشد و بالندگی جامعه با حضور موثر در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی با روحیۀ عدالت‌طلبی، پرسشگری و حرکت در مسیر روشن علم و دانش، می‌‌توانند جامعه را به مسیر پیشرفت و تعالی رهنمون سازند و گام‌های مهم و استواری را در راه توسعۀ همه جانبه ایران عزیزمان بردارند.

در شرایط دشوار و بحرانی کنونی که به علت بیماری منحوس کرونا، دانشجویان و استادان در دانشگاه به‌صورت مجازی و غیرحضوری در دانشگاه و کلاس‌های درس حضور دارند، نقش جامعۀ دانشگاهی در ایجاد روحیۀ امید مبتنی بر خردورزی و تاب‌آوری و ایستادگی در پرتو مشعل پر فروغ شانزده آذر، و در سایۀ منویات مقام معظم رهبری(مدّظله‌العالی) برای رسیدن به آینده‌های درخشان و گذر از روزهای تلخ و سخت کنونی، ارزشمندتر و حیاتی‌تر از هر زمان دیگر است.

اينجانب فرا رسيدن روز دانشجو را به جامعه دانشگاهي ایران، به‌ویژه همکاران و دانشجويان فرهیختۀ دانشگاه بوعلی‌سینا صميمانه تبريك و تهنيت عرض مي‌نمايم. امید است که دانشجویان عزیز با استعانت از تفکرات ارزنده و روشنگرانۀ اسلامي و نیز با بهره‌گيري از استعدادها و ظرفیت‌های ارزندۀ خويش، در عرصه‌هاي مختلف علمي، اجتماعي، سياسي و... حضوري فعالانه داشته باشند و در راه عزت و بالندگي كشور، از هيچ كوششي فروگذار ننمايند و در سايۀ همدلي، اتحاد و مجاهدت علمي بيش از گذشته براي تحقق توسعۀ همه‌جانبه و پايداري كشور گام بردارند. توفیقات روزافزون همۀ شما را از خداوند منان خواستارم.

دکتر یعقوب محمدی‌فر
رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست