پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۰۷۸
|
کد خبر: ۴۶۳۷
مدیر امور دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا جزئیات مشروح شرایط اسکان دانشجویان کارشناسی‌ارشد و دکتری دانشگاه در خوابگاه‌های دانشجویی را اعلام کرد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۲۲ آذر ۱۳۹۹

دکتر محمدجواد دکامی مدیر امور دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا، اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص شیوع ویروس کرونا و نگرانی از شیوع هرچه بیشتر آن، سیاست وزارت علوم بر حضور حداقلی دانشجویان در دانشگاه است، بنابراین صرفا حضور دانشجویانی در دانشگاه مجاز است که به تشخیص اساتید راهنما و دانشکده‌های مربوطه حضورشان در دانشگاه ضرورت دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست کلی وزارت علوم و مصوبه هیات رئیسه دانشگاه بوعلی‌سینا، مجوزهای صادر شده جهت اسکان دانشجویان کارشناسی‌ارشد و دکتری تا پایان نیم‌سال ۹۹۲ اعتبار دارد.

دکامی خاطرنشان کرد: از آنجا که رفت و آمد دانشجویان ساکن خوابگاه‌ها به شهرستان و نیز حضور در منزل بستگان و دوستان در سطح شهر، باعث شیوع بیش از پیش کرونا ویروس می‌شود و سلامتی سایر دانشجویان را به خطر می‌اندازد، دانشجویان ساکن خوابگاه‌ها در مدت اقامت در خوابگاه حتی‌الامکان نباید به شهرستان یا منزل بستگان و دوستان رفت و آمد داشته باشند.

وی همچنین تصریح کرد: براین اساس دانشجویان کارشناسی‌ارشد ترم ۶ و بالاتر و دانشجویان دکتری ترم ۱۲ و بالاتر صرفاً تا پایان نیم‌سال جاری(۹۹۱) حق حضور در خوابگاه‌های دانشجویی را خواهند داشت و با پایان این ترم باید خوابگاه را تخلیه کنند.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا در ادامه عنوان کرد: آن‌دسته از دانشجویان کارشناسی‌ارشد که با صلاح‌دید اساتید محترم راهنما جهت تکمیل پایان‌نامه یا حضور در آزمایشگاه‌ها، برای نخستین‌بار متقاضی حضور در خوابگاه‌ها هستند، لازم است ابتدا از طریق فضای مجازی مجوزهای مربوطه را اخذ کرده و بعد از موافقت استاد راهنما، رئیس دانشکده و مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه، جهت حضور در خوابگاه به دانشگاه مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: دانشجویان مقطع دکتری صرفا با موافقت اساتید راهنما و معرفی دانشکده مربوطه می‌توانند جهت اسکان در خوابگاه اقدام نمایند و نیاز به موافقت مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه ندارند.

دکتر دکامی در نهایت گفت: دانشجویانی که در خوابگاه‌های دانشجویی ساکن هستند، لازم است که از حضور در اتاق‌هایی غیر از اتاق خودشان خودداری کنند.

گفتنی است، مصوبه هیات رئیسه دانشگاه بوعلی‌سینا برای حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی تا پایان ترم جاری که صبح امروز اعلام شد نیز بدین شکل است که، حضور دانشجویان دکتری با تایید استاد راهنما، معرفی گروه و دانشکده امکان‌پذیر است.

همچنین حضور دانشجویان کارشناسی‌ارشد با تایید استاد راهنما، معرفی گروه و دانشکده و تصویب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه میسر خواهد بود.

خبرنگار: اسماعیلی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست