پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۸۹۳
|
کد خبر: ۴۶۶۸
دکتر یعقوب محمدی‌فر به منظور بررسی نواقص و تسریع در روند پیشرفت کار، از پروژه‌های در حال ساخت دانشگاه بوعلی‌سینا بازدید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۰۹ دی ۱۳۹۹

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا، به همراه اعضای هیات رئیسه دانشگاه و جمعی از مدیران، از مرکز تصویربرداری الکترونی دانشگاه بازدید کرده و از نزدیک در جریان روند آماده‌سازی و نصب تجهیزات این مرکز قرار گرفت.

این مرکز که به منظور تصویربرداری بسیار دقیق از مواد مختلف و به شیوه‌های متنوع و با پیگیری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه ساخته شده، در شرف آغاز به کار در سال جاری می‌باشد.

این مجموعه شامل تصویربرداری توسط میکروسکوپ‌های روبشی SEM، عبوری TEM و گسیل‌میدانی FESEM است، که به بزرگنمایی تا یک میکرون دست می‌یابد. تجهیزات طیف‌سنجی پرتو ایکس به صورت پراش XRD و فلورسانس XRF به منظور آنالیزهای کمی و کیفی عنصری، در بخش دیگری از این مجموعه مستقر خواهند شد.

همچنین تجهیزات طیف‌سنجی بازتابی در یک اتاق تاریک جهت آنالیز غیرمخرب نمونه‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید.

این مرکز زیر نظر آزمایشگاه مرکزی دانشگاه و با همکاری شبکه‌ آزمایشگاه‌های علمی ایران(شاعا) و شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی به ارائه خدمات به پژوهشگران می‌پردازد.

دکتر محمدی‌فر در ادامه از مرکز فناوری و شتاب‌دهی دانشگاه بازدید کرده و موانع پیشرفت و نیز راهکارهای پیشرفت این پروژه‌ را با حضور کارشناسان بررسی کرد.

وی همچنین در نهایت از مراحل تکمیل ساختمان جدید دانشکده شیمی این دانشگاه نیز دیدن کرده و گزارش مهندسین پروژه را به صورت میدانی دریافت کرد.

خبرنگار: مولوی
عکس: محمدی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست