پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۵۷۶
|
کد خبر: ۴۶۸۱
رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهادت شهید حاج‌قاسم سلیمانی:

قدرت و توسعه علمی مانع از استکبار و تسلط دشمنان است

دکتر یعقوب محمدی‌فر گفت: اگر ما قدرت و توسعه علمی پیدا کنیم، دیگر دشمنان نمی‌توانند به دنبال تسلط و استکبار باشند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۱۳ دی ۱۳۹۹

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، گفت: اغلب می‌شنویم که طول عمر مهم نیست بلکه مهم میزان تاثیرگذاری فرد در جامعه خود است.

وی تشریح کرد: هر چند شهید سلیمانی عمر با عزت داشت و می‌توانست سال‌های بیشتری را زیست کرده و خدمات ارزنده و بیشتری را ارائه کند، اما در طول عمر شریف خود منشای برای تاثیرات در آینده خاورمیانه شد؛ تاثیراتی که بر فرهنگ ایران گذاشته و خواهد گذاشت.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، اظهار داشت: قطعا اگر تاریخ را مطالعه کنیم در هر برهه‌ای از آن افراد تاثیرگذاری بوده‌اند که شهید سلمیانی یکی از آن‌ها است.

وی ادامه داد: امروزه زمانی که از شهیدان یاد می‌شود باید در رفتارهای اجتماعی خود این نکته را یادآور شد که چرا این افراد مورد سوء قصد قرار می‌گیرند، همچون شهدای هسته‌ای که خود را متعلق به جامعه بشری و مسلمان می‌دانند؛ پاسخ این سوال این است که اگر ما قدرت و توسعه علمی پیدا کنیم، دیگر دشمنان نمی‌توانند به دنبال تسلط و استکبار باشند.

محمدی‌فر تاکید کرد: اگر افراد بزرگی در راه بیداری جوامع اسلامی جان خود را فدا کردند، امروزه باید به این نکته توجه کنیم که جنبش‌هایی که در خاورمیانه شاهد آن هستیم الگویی برخواسته از ایران داشته است که این الگوسازی افتخاری برای کشور است.

وی در پایان افزود: این اتفاقات بخشی از تاریخ معاصر بوده و افتخار ما زندگی در دوره‌ای است که بزرگانی در آن حضور دارند که با گذشت زمان مقام آن‌ها بزرگ‌تر می‌شود.

خبرنگار: حوائجی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست