پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۶۶۰
|
کد خبر: ۴۶۸۲
مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا:

پیروی از مکتب شهید سلیمانی منوط به پذیرش تمام گام‌های این مکتب است

حجت‌الاسلام محمدمهدی حاجیلویی‌محب در مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، گفت: اگر ما به دنبال پیروی از مکتب شهید سلیمانی هستیم باید تمام گام‌های آن را بپذیریم.
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۱۳ دی ۱۳۹۹

به گزارش خبرنگار بسنا، حجت‌الاسلام محمدمهدی حاجیلویی‌محب مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا در مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی که در گلزار شهدای دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: زمانی که درباره شخصیت شهید سلمیانی حرف می‌زنیم در وافع درباره مکتب او گفتگو می‌کنیم، مکتب او مجموعه‌ای از رفتارها و موضع‌گیری‌ها است. در بعد فردی موضوع اخلاص برای ایشان اهمیت خاصی داشت که علاقه مردم به او نیز از همین موضوع نشات می‌گیرد.

حاجیلویی‌محب افزود: تولی و تبری یا دوستی و دشمنی در مکتب شهید سلیمانی حائز اهمیت بود که سبب می‌شد در بعضی افراد موضع‌گیری مثبت یا منفی داشته باشند، همانطور که در سوره مائده آمده است، ویژگی انسان‌های وارسته و مجاهد در راه خدا این است که در برابر مومنین فروتن هستند؛ شهید سلیمانی نیز همین منش را داشت به طوری که تصاویری از انس شهید در رسیدگی مادران پیر و فرزندان شهدا وجود دارد که گویای این موضوع می‌باشد.

وی با اشاره به وصیت‌نامه شهید حاج قاسم سلمیانی تصریح کرد: شهید سلیمانی خطاب به مردم کرمان این‌گونه گفت که من همیشه شرمنده شما هستم و شما را از پدر و مادرم بیشتر دوست دارم، اینها پذیرفته‌اند که من نذر شما و ملت ایران باشم. همانطور که در وصیت نامه خود ذکر کرده هر مسئولی باید خدمت و احترام به مردم را عبادت بداند.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا، بیان داشت: شهید سلیمانی در بحث دشمنی چهره سرسخت مقابله با دشمن و در برابر دشمن کاملا سرسخت، مستحکم و کوبنده بود که این ویژگی ممتاز او باعث شد مردم او را دوست داشته باشند.

وی تصریح کرد: ملاک دوستی و دشمنی در دیدگاه شهید سلیماتی تفاوت دارد به نحوی که او دایره دوستان و وفاداران به انقلاب را خیلی وسیع می‌بیند و با طیف‌ها و گرایش‌های مختلف در ارتباط بودند؛ مرزبندی‌هایی که دیگران ایجاد می‌کنند را نمی پذیرفت که همین مسئله سبب شد تا طیف‌ها و اندیشه‌های مختلف در غم از دست دادن او سوگوار باشند و او را به عنوان یک اسطوره بپذیرند.

وی در پایان متذکر شد: اگر ما به دنبال پیروی از مکتب شهید سلیمانی هستیم باید تمام گام‌های آن را بپذیریم، با رفتن سلیمانی‌ها راه مستحکم او پایدار خواهد بود.

خبرنگار: حوائجی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست