پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۷۸۹
|
کد خبر: ۴۶۸۴
در راستای تقویت هرچه بیشتر فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی؛

تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین دانشگاه الزهرا و دانشگاه بین‌المللی D-8 منعقد شد

تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین دانشگاه الزهرا و دانشگاه بین‌المللی D-8، در راستای تقویت هرچه بیشتر فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی منعقد شد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۵ - ۱۵ دی ۱۳۹۹

به گزارش بسنا و به نقل از دانشگاه الزهرا، در راستای تقویت هر چه بیشتر فعالیت‌های آموزشی و پرورشی و با توجه به توان علمی، آموزشی و پژوهشی موجود، روز گذشته (۱۴ دی‌ماه ۹۹) تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه الزهرا و دانشگاه بین‌المللی D-8 با موضوع استفاده دانشجویان دانشگاه بین‌المللی D-8 از فضا و امکانات دانشگاه الزهرا اعم از کلاس‌های درسی، آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها، کتابخانه، اینترنت، نرم افزار‌های موجود و سایر امکانات مورد نیاز پس از تایید صلاحیت عمومی دانشجویان از طریق مراجع ذیصلاح و همچنین استفاده از خدمات آموزشی، پژوهشی، رفاهی و مشاوره‌ای اعضای هیئت علمی دانشگاه الزهرا به عنوان عضو هیئت علمی وابسته بر اساس آیین نامه استخدامی اعضای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پژوهشی و فناوری با حضور روسای دو دانشگاه دکتر مهناز ملانظری و دکتر عباس افخمی به مدت ۵ سال منعقد شد.
 
براساس تعهدات عمومی این توافقنامه، دانشگاه الزهرا مجوز‌های لازم برای برگزاری دوره‌های مورد نیاز و رشته –گرایش‌های مورد نظر را از شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی دریافت کرده است.
 
موضوع این توافقنامه نیز تنها شامل دانشجویان دانشگاه بین‌المللی D-8 بوده و تنها دانشجویان معرفی شده در قالب این توافقنامه امکان بهره‌مندی از این فرصت‌ها را خواهند داشت.
 
علاوه بر آن کلاس‌های درسی دانشگاه بین‌المللی D-8 بر اساس اساسنامه دانشگاه به صورت مستقل و منحصراً به زبان انگلیسی برگزار خواهد شد.
 
همچنین انتخاب استادان راهنما، داوران آموزش آزمون‌های جامع، جلسات دفاع از پایان‌نامه و هرگونه ارزیابی دانشجو باید توسط دانشگاه الزهرا پیشنهاد و پس از تایید از سوی کارگروه مشترک دانشگاه صورت گیرد.
 
مدرک تحصیلی دانش آموختگان نیز توسط هر دو دانشگاه به صورت مشترک صادر شده و به تایید خواهد رسید.
 
از شرایط و تعهدات اختصاصی این تفاهم‌نامه نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: دانشگاه بین‌المللی D-8 متعهد است با اعضای هیئت علمی دانشگاه الزهرا که به تقاضای این دانشگاه بین المللی به عنوان عضو هیئت علمی وابسته اعلام همکاری می‌کند، قرارداد همکاری منعقد نماید.
 
لازم به ذکر است؛ در این نشست که با حضور جمعی از مدیران دانشگاه الزهرا برگزار گردید، دکتر فتاحی با موافقت طرفین، به عنوان نماینده اجرایی سازی این تفاهم‌نامه انتخاب شد.
 
گفتنی است گروه بین‌المللی D-8 با داشتن بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون جمعیت بین هشت کشور‌های بزرگ اسلامیِ ایران، مصر، بنگلادش، مالزی، پاکستان، ترکیه، نیجریه و اندونزی تشکیل شد و این دانشگاه در سال ۹۸ بطور رسمی فعالیت خود را در دانشگاه بوعلی‌سینا با هدف همکاری در زمینه علم و فناوری به عنوان یکی از ملاک‌های توسعه آغاز کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه