پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۵۹۲
|
کد خبر: ۴۷۰۵
در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا، افزایش تعاملات علمی و آموزشی و اولویت قرار گرفتن علوم انسانی مورد تاکید قرار گرفت.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۹

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر محمد پورداوود مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان و جمعی از مدیران این اداره کل با دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا، اعضای هیات رئیسه و رئیس دانشکده علوم انسانی این دانشگاه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار دکتر محمد پورداود مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: در زیست‌بوم جدید آموزشی، ارتباط با اولیا بسیار مورد توجه قرار گرفته است که یکی از اضلاع موثر در آموزش و پرورش است.

وی افزود: توزیع متوازن رشته‌ای، به خصوص در رشته علوم انسانی در مدارس خوب استان وجود دارد و زمینه پرورش دانش‌آموزان مستعد این حیطه ایجاد شده است.

پورداوود خاطرنشان کرد: ایجاد مجتمع‌های آموزشی ویژه با پیشنهاد کاربردی دانشگاه بوعلی‌سینا در دستور کار اجرایی آموزش و پرورش استان قرار خواهد گرفت.

دکتر محمدرضا یوسف‌زاده چوسری رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه بوعلی‌سینا در ادامه این نشست، گزارشی پیرامون تعاملات علمی، تحصیلی و اجتماعی این دانشگاه با مجموعه آموزش و پرورش استان همدان ارائه کرد.

دکتر حسن ساریخانی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در این دیدار با ارائه گزارشی، مطالبی را پیرامون ظرفیت‌هلی علمی و آموزشی دانشگاه بوعلی‌سینا بیان کرد.

دکتر اکبر عروتی‌موفق معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در این جلسه پیرامون اهمیت انجمن‌های اولیا و مربیان در مدارس سخن گفته و اظهار داشت: انجمن‌های علمی دانشجویی در دانشگاه یکی از زمینه‌های موثر برای تعامل مدارس با دانشگاه است.

وی تصریح کرد: بی‌توجهی به علوم انسانی در آموزش و پرورش و تشویق غیرمستقیم دانش‌آموزان به سمت علوم تجربی و طبیعی در سال‌های گذشته رواج داشته و انتظار می‌رود مسوولین این حوزه، رشته علوم انسانی را با توجه به اهمیت آن در اولویت معرفی و رسیدگی علمی قرار دهند، که در این زمینه اختصاص مدارس نمونه ویژه علوم انسانی در استان می‌تواند موثر باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه همچنین تبیین کرد: یکی از مشکلاتی که وجود دارد در حوزه مسائل قرآنی است که باید از مقاطع پایین‌تر به ضرورت‌های این مطلب بپردازیم و موانع این موضوع را بررسی کنیم.

خبرنگار: اسماعیلی
عکس: منصور حسن‌الفت

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست