پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۴۸۵
|
کد خبر: ۴۷۰۶
دکتر یعقوب محمدی‌فر در دیدار مسؤولین آموزش و پرورش استان همدان تأکید کرد:

پرورش انسان مهم‌ترین شاخصه‌ در شکل‌گیری یک جامعه بوده و هست/ توجه به IT از ضرورت‌های آموزش‌ نوین است

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: تعامل بین دانشگاه و جامعه باید در انعقاد تفاهم‌نامه‌های کاربردی و عملیاتی بین دانشگاه و آموزش و پرورش لحاظ گردد، تا این دو نهاد علمی و تربیتی بتوانند گام‌های موثری در راستای حل مسائل جامعه بردارند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۹

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در جلسه‌ای که با حضور مسوولین آموزش و پرورش استان همدان برگزار شد، اظهار داشت: در سالیان گذشته تاکید دانشگاه بر مسوولیت اجتماعی و نقش در دانشگاه در امور مختلف جامعه بوده است.

وی اضافه کرد: انتقال تجربیات در بحث آموزش الکترونیک از جمله موارد موثر در زمینه‌های همکاری مدارس و دانشگاه است، چراکه امروزه در دنیا نحوه آموزش از روش‌های حضوری به روش‌های الکترونیک و مجازی تبدیل شده، که از موفقیت قابل توجهی نیز برخوردار بوده است.

محمدی‌فر در ادامه تاکید کرد: توجه به فرهنگ عمومی و آسیب‌شناسی مشکلات خاص اجتماعی، باید یکی از اولویت‌های جدی دانشگاه و آموزش و پرورش به عنوان متصدیان آموزش در جامعه باشد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: پتانسیل‌های موجود در پیدا کردن دوستان علمی و برگزاری نشست‌های علمی در زمینه‌های مختلف، می‌تواند دانش‌آموزان و دانشجویان را با مسائل روز و مشکلات جامعه بیشتر آشنا کند.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا عنوان کرد: بورس تحصیلی در حوزه علوم انسانی برای دانش‌آموزان مستعد استان، در مدارس وابسته به این دانشگاه پیش‌بینی و راه‌اندازی شده و امید آن می‌رود تا این مطلب بتواند در شکوفایی استعداد و پیشرفت تحصیلی و اجتماعی این دانش‌آموزان موثر واقع شود.

وی با تاکید بر این اصل که پرورش انسان مهمترین شاخصه‌ای است که یک جامعه را شکل می‌دهد، گفت: تعامل بین دانشگاه و جامعه باید در انعقاد تفاهم‌نامه‌های کاربردی و عملیاتی بین دانشگاه و آموزش و پرورش لحاظ گردد، تا این دو نهاد علمی و تربیتی بتوانند گام‌های موثری در راستای حل مسائل جامعه بردارند.

دکتر محمدی‌فر همچنین با اشاره به حذف نگاه جزیره‌ای در آموزش و پرورش، در چند سال اخیر و جایگزینی نگاهی ویژه‌ در مدیریت امر آموزش و پرورش دانش‌آموزان بیان کرد: باید از ظرفیت‌های IT در استان همدان بیشتر استفاده شود. در همین راستا توجه به ارتباط‌های بین‌المللی و آموزش کاربردی زبان‌های مختلف دنیا از ضرورت‌ها است؛ چراکه ما در آینده دانش‌آموزانی را باید تربیت کنیم که تکنولوژی و آموزش‌های الکترونیک را درک کرده و همگام با آن حرکت کنند.

خبرنگار: اسماعیلی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست