پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۰۹۷
|
کد خبر: ۴۷۰۷
گنجینه گروه زمین‌شناسی دانشگاه بوعلی‌سینا، دربردارنده نمونه‌های گوناگونی از سنگ، کانی، بلور، گوهرسنگ، سنگواره، مدل‌های مصنوعی بلورها و مدل‌های مصنوعی سنگواره‌های ذره‌بینی است که برخی از نمونه‌های این گنجینه در سطح خاورمیانه بی‌مانند هستند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۹

به گزارش خبرنگار بسنا، گنجینه گروه زمین‌شناسی دانشگاه بوعلی‌سینا، دربردارنده نمونه‌های گوناگونی از سنگ، کانی، بلور، گوهر سنگ، سنگواره، مدل‌های مصنوعی بلورها، مدل‌های مصنوعی سنگواره‌های ذره‌بینی که نمونه طبیعی آنها به علت کوچک‌ بودن تنها با میکروسکوپ قابل دیدن هستند و نمونه‌هایی از بمب آتشفشانی، نفت خام، اثر موجودات قدیمی بر روی سنگ‌ها و ... است.

برخی از نمونه‌های این گنجینه در سطح خاورمیانه بی‌مانند هستند؛ برای نمونه سنگواره‌های ماهی این گنجینه با سن حدود ۴۰ میلیون سال پیش در اندازه بزرگ‌تر از یک متر، مانند‌ ندارند.

سنگواره دندان یک‌مهره‌دار دریایی بسیار بزرگ، با سن کمتر از ۱۰ میلیون سال نیز، در همین زمره است.

همجواری این گنجینه با آزمایشگاه سنگ‌شناسی و فسیل‌شناسی دانشگاه بوعلی‌سینا سبب‌شده است که بازدیدکنندگان همواره از توضیحات کارشناسان و اساتید حاضر در آزمایشگاه و به کمک نمایشگر بزرگ، بسیاری از جزئیات را زیر میکروسکوپ نیز ببینند.

بازدید و دریافت راهنمایی و پاسخ به پرسش‌های بازدیدکنندگان همواره رایگان بوده و خواهد‌ بود. آغوش گنجینه گروه زمین‌شناسی به روی همه بازدیدکنندگان در طول هفته باز است و امیدواریم با از میان رفتن اپیدمی کرونا باز هم شاهد حضور پرشور بازدیدکنندگان از این گنجینه بی‌مانند اما کمی ناشناخته باشیم.

خبرنگار: مولوی
عکس: محمود محمدی‌فیض

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست