پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۸۷۷
|
کد خبر: ۴۸۰۲
نخبگان عضو هسته‌های علمی طرح شهید احمدی‌روشن، با حضور مسوولین دانشگاه و استان، در دانشگاه بوعلی‌سینا درخت کاشتند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش خبرنگار بسنا، همزمان با ولادت امیرالمومنین امام علی(ع) و در آستانه هفته درختکاری، دانشجویان نخبه عضو هسته‌های علمی طرح شهید احمدی‌روشن، با حضور حجت‌الاسلام محمدمهدی حاجیلویی‌محب مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر حمید بلالی رئیس بنیاد نخبگان استان همدان، دکتر جواد بهنامیان رئیس دانشکده مهندسی و اعضای هیات علمی دانشگاه بوعلی‌سینا در بوستان دانشجوی این دانشگاه نهال‌های درخت زالزالک کاشتند.

دکتر جواد بهنامیان رئیس دانشکده مهندسی درباره این موضوع به خبرنگار بسنا گفت: بنیاد نخبگان، طرحی علمی به نام طرح هسته‌های علمی شهید احمدی روشن را راه‌اندازی کرده است. برخی طرح‌ها براساس نیازمحوری توسط اساتید خبره یا شرکت‌ها و نهادهایی که نیازمند این طرح‌ها هستند پیاده می‌شود.

وی افزود: طرح‌ بدین صورت است که براساس نیازمندی‌ها گروه‌هایی مسئله‌محور شکل می‌گیرد؛ بدین معنی که مسائل از روز نخست با توجه به علایق و تخصص دانشجویان تعریف شده و هسته‌هایی شکل می‌گیرد که هسته‌های احمدی‌روشن نامیده می‌شوند.

بهنامیان خاطرنشان کرد: در ادامه کار، جدای از موضوعات علمی که در مدت ۹ ماه به صورت دائمی رخ می‌دهد، موضوعات فرهنگی نیز مطرح می‌گردد که در آن مسائل غیرعلمی مورد نیاز دانشجویان، مورد توجه قرار می‌گیرد.

رئیس دانشکده مهندسی اضافه کرد: براساس مشورتی که داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که با توجه به مناسبت‌های روزهای پیش‌ رو از جمله هفته درختکاری و ولادت حضرت علی (ع) این برنامه فرهنگی با توضیع بسته‌های فرهنگی و درختکاری به نام افراد در فضای سبز دانشگاه بوعلی‌سینا صورت پذیرد.

بهنامیان اظهار داشت: این طرح‌ها رشته‌محور نیستند، به همین علت دانشجویان مختلف از رشته‌های متفاوت حضور دارند؛ در گروه ما به صورت خاص از دو رشته مهندسی صنایع و مهندسی کامپیور حضور دارند.

وی در نهایت گفت: به علت ملی‌بودن این طرح، از دانشجویان دانشگاه‌های دیگر از جمله صنعتی شریف و یزد نیز حضور دارند و به علت تنوع مکانی دانشجویان نتوانستیم به نحو مطلوب در خدمت همه آن‌ها باشیم.


خبرنگار: مولوی
عکس: محمدی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست