پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۶۳۹
|
کد خبر: ۴۸۲۹
کارکنان، اساتید و دانشجویان دانشگاه بوعلی‌سینا در کنار خانواده‌هایشان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۳ و ۱۴ اسفند درخت می‌کارند و در قرعه‌کشی "پویش سبز درختکاری، مشارکت ماندگار" شرکت می‌کنند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۹

کارکنان، اساتید و دانشجویان دانشگاه بوعلی‌سینا در کنار خانواده‌هایشان درخت می‌کارند/ ۱۳ و ۱۴ اسفند در

به گزارش خبرنگار بسنا، "پویش سبز درختکاری، مشارکت ماندگار" در راستای توسعه درختان و فضای سبز دانشگاه بوعلی‌سینا، از ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ چهل و دومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی آغاز شده و تا اواخر فروردین سال ۱۴۰۰ نیز ادامه دارد.

اما در راستای تحقق این پویش عمومی، دفتر مدیریت سبز و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه بوعلی‌سینا شرایطی را فراهم کرده تا کارکنان، اساتید و دانشجویان این دانشگاه بتوانند در کنار خانواده‌هایشان و در روزهای چهارشنبه ۱۳ اسفند از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۷ و پنجشنبه ۱۴ اسفند از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۳ با حضور در بوستان دانشجو (سروقامتان) دانشگاه و نیز محوطه پیرامون کارگاه‌های دانشکده مهندسی درخت بکارند.

دانشگاهیانی که به همراه خانواده‌هایشان در این طرح شرکت کنند، می‌توانند در قرعه‌کشی "پویش سبز درختکاری، مشارکت ماندگار" شرکت کرده و جوایزی به رسم یادبود دریافت کنند.

دانشگاهیان همچنین بهتر است برای کاشت درخت مورد نظر خود و به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، وسایل اولیه مورد نیاز کاشت را به همراه بیاورند. البته درخت کاشته‌شده می‌تواند توسط خود افراد و با ذوق و سلیقه ایشان به نامشان مزین شود.

گفتنی است در حال حاضر ۴۷۰۰ اصله نهال با مشارکت دانشگاهیان در این پویش خریداری و آماده کاشت در دانشگاه شده و قیمت این نهال‌ها به طور میانگین از ۱۵ تا ۶۰ هزار تومان است، که از این تعداد ۵۵ نهال گردوی پیوندی، ۲۰۰ نهال بادام پیوندی، ۱۵۰ نهال آلوی پیوندی، ۲۵۰ نهال گردوی غیرپیوندی، ۵۰۰ نهال آلوی غیرپیوندی، ۳۰۰ نهال پسته، ۲۰۰ بنه بادام وحشی، ۷۵۰ نهال چنار، ۶۰۰ نهال زبان گنجشک، ۵۰۰ نهال سرو نقره‌ای و ۱۲۰۰ زالزالک می‌باشد.

لازم به ذکر است از مجموع نهال‌های مذکور، در حدود هزار نهال در دانشگاه بوعلی‌سینا تولید شده و مابقی از خارج دانشگاه خریداری شده است. همچنین بیش از ۳ هزار اصله نهال سنجد اصلاح شده نیز قرار است توسط موسسه‌ای به دانشگاه هدیه شود که هماهنگی‌های لازم برای این منظور انجام شده است. البته تعدادی نهال نیز از سازمان منابع طبیعی در اختیار دانشگاه قرار خواهد گرفت.

در این طرح بخشی از نهال‌های جدید جایگزین گونه‌ها و درختان قبلی خواهند شد و بخشی نیز در فضاهای جدید کاشته می‌شوند.

این پویش با همکاری بخش‌های مختلف دانشگاه و طی جلسات کارشناسی متعدد با حضور همکاران متخصص این حوزه تهیه شده است.

لازم به ذکر است این تعداد کاشت پیش‌بینی‌شده در اسفند و فروردین غیر از موارد کاشته شده در پاییز ۱۳۹۹ و درختچه‌ها و بوته‌های تزیینی تولید شده در گلخانه دانشگاه است که هرساله کاشته می‌شود.

دانشگاهیانی که تمایل دارند با پرداخت مبالغی در این پویش سهیم باشند، می‌توانند با مراجعه به درگاه پیش‌بینی شده در وب‌سایت دانشگاه بوعلی‌سینا، با وارد کردن شماره شناسه ۶۱۲۱۴۵ مبلغ مورد نظر خود را واریز کنند.


برای مشاهده مراحل خرید درخت کلیک کنید.


خبرنگار: اسماعیلی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
M.r
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
سلام. یعنی خود دانشگاه نهال در اختیار ما قرار می دهد؟ و باید هزینه ی نهالی که تحویل میگیریم و می کاریم را بپردازیم؟
صفحه نخست