پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۱۳۲
|
کد خبر: ۴۹۱۱
در گزارش اخیر پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، کسب رتبه دوم دانشگاه‌های استان همدان و ارتقاء چشمگیر دانشگاه صنعتی همدان در ارزیابی دانشگاه‌های دولتی در سال ۱۳۹۹ اعلام شد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
به گزارش خبرنگار بسنا، دانشگاه صنعتی همدان در سال ۱۳۹۹ در رتبه بندی اعلام شده از سوی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) به بازه ۱۱ تا ۱۵ ارتقاء یافت.

در این رتبه بندی، معیار‌های کلی در ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در ۶ حوزه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری، بین المللی سازی، اثرگذاری اقتصادی و خدمات اجتماعی، زیر ساخت و تسهیلات می‌باشد.
 
در ارزیابی جدید با ۱۰۴ شاخص و زیرشاخص، دانشگاه صنعتی همدان در شاخص آموزش ۱۴ رتبه (از ۲۵ به ۱۱) و در شاخص پژوهش ۵ رتبه (از ۱۹ به ۱۴) ارتقاء یافت.
 
نتایج رتبه بندی سال ۹۹ با توجه به تصمیم کارگروه تخصصی رتبه بندی بر اساس چند بخش مختلف از جمله دانشگاه‌های جامع، دانشگاه‌های صنعتی، دانشگاه‌های علوم کشاورزی و هنر و نیز به صورت درهمکرد دانشگاه‌های جامع و صنعتی محاسبه و منظور شده است که دانشگاه صنعتی همدان در بخش دانشگاه‌های صنعتی در بازه ۱۵-۱۱ قرار گرفت و در همین گروه بعد از دانشگاه صنعت نفت به عنوان دانشگاه رتبه ۱۲ در بین دانشگاه‌های صنعتی کشور بر اساس امتیاز نهایی قرار می‌گیرد.
 
در ارزیابی کلی به صورت درهمکرد نیز دانشگاه صنعتی همدان با یک سطح ارتقاء، جایگاه دوم دانشگاه‌های استان همدان (بعد از دانشگاه بوعلی سینا) را به خود اختصاص داد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه