پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۲۷۸
|
کد خبر: ۴۹۶
عضو شورای انقلاب فرهنگی و رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی؛

تحول و ارتقای ۱۶ رشته تحصیلی در قالب ۱۶ کارگروه

دکترغلامعلی حداد عادل، عضو شورای انقلاب فرهنگی و رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی ازتحول و ارتقای ۱۶ رشته تحصیلی در قالب ۱۶ کارگروه خبر داد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۷

به گزارش بسنا و به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر حداد عادل، در نشست شورای تحول و ارتقای علوم انسانی، هدف از تشکیل شورای تحول و ارتقای علوم انسانی را طراحی، سازماندهی، برنامه ریزی، مدیریت و هدایت تحول در علوم انسانی عنوان کرد و گفت: کار گروه های شانزده گانه در رشته های فلسفه، هنر، معماری، فلسفه دین، علوم اجتماعی، علوم سیاسی، مطالعات زنان، فرهنگ و ارتباطات، حقوق، مدیریت، روانشناسی، علوم تربیتی، علوم تاریخی، زبان و ادبیات خارجی، علوم اقتصادی و مشاوره تشکیل شده است که در قالب آنها علاوه بر رسیدگی و بازنگری ۱۱۰ برنامه درسی ۷۲ برنامه درسی مورد نیاز برای این رشته ها مصوب شده است.

رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی در ادامه به راهبردها و اصول این شورا اشاره کرد و افزود: توجه به جنبه ستادی شورا در امر تحول و سیاست گذاری، همکاری و هماهنگی با وزارت علوم در چارچوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، ورود به تحول در رشته های علوم انسانی بر حسب اولویت ها، ایجاد کارگروه های تخصصی، استفاده از تجربه و توان موسسات و نهادها و دانشمندان مسلمان غیر ایرانی، عدم مخالفت با همه دستاوردهای غرب در علوم انسانی، تحول در آموزش و پرورش قبل از دانشگاه، اجتناب از سطحی نگری و توجه درست و دقیق از اسلامی سازی، از اصول و راهبرد های مصوب برای این شورا است.

وی به کارهای بنیادین که در شورا انجام شده است اشاره کرد و گفت: بحث و تبادل نظر در خصوص مفاهیم بنیادین علوم انسانی و تهیه سند مربوط به آن و بررسی ساز و کارهای کنترل کمی جذب دانشجو در رشته های علوم انسانی در دانشگاه ها و تدوین سند جامع تحول از بنیادی ترین کارهای صورت گرفته در شورای تحول و ارتقای علوم انسانی می باشد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست