پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۵۴۴
|
کد خبر: ۴۹۷۲
برنامه گفتگومحور "دانشگاه آری یا خیر؟!" به همت انجمن علمی مهندسی کامپیوتر دانشگاه بوعلی‌سینا، با حضور دکتر مرتضی یوسف‌صنعتی و سیدامیرمسعود حسینی برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

به گزارش خبرنگار بسنا، برنامه گفتگومحور "دانشگاه آری یا خیر؟!" به همت انجمن علمی مهندسی کامپیوتر دانشگاه بوعلی‌سینا و با حضور دکتر مرتضی یوسف‌صنعتی عضو هیات علمی گروه مهندسی کامپیوتر این دانشگاه، به عنوان موافق و سیدامیرمسعود حسینی فعال حوزه IT و مدیر شرکت داده کاوان، به عنوان مخالف و با میزبانی الهام افشار عضو انجمن علمی کامپیوتر برگزار شد.

دکتر یوسف‌صنعتی در اظهارات خود بیان داشت: لازم است تعریف صحیحی از دانشگاه داشته باشیم، سپس می‌توانیم انتظارات خود را از این محیط بیان کنیم، دانشگاه باید همانند دیدگاه امام خمینی (ره) انسان‌ساز باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: شاید بیشترین بخش تجربه عملیاتی خود را در محیط آزمایشگاهی در دوران تحصیل در دانشگاه صنعتی شریف به دست آورده است.

مرتضی یوسف‌صنعتی اذعان داشت: این روزها نیاز است تغییراتی در دیدگاه افراد نیز ایجاد شود و محیط دانشگاه و درس‌خواندن در آن برای دانشجویان محیطی لذت‌بخش بوده تا دانشجو بتواند با آرامش به توسعه شخص خویش در زمینه علمی و مهارت‌های اجتماعی بپردازد، حال آنکه این روزها شاهد دانشجویانی بی‌هدف هستیم اما این نکته نیز نباید از دید خارج شود که دیدگاه صفر و صدی در واگذاری مشکلات به یک سو کاملا اشتباه است.

حسینی نیز در بخش‌هایی از صحبت‌هایش بیان داشت: ما در آستانه دو انقلاب بزرگ جهانی هستیم، یکی انقلاب هوش مصنوعی که سبک زندگی را تماما دست‌خوش تغییرات می‌سازد و دیگری انقلاب انتقال تمدنی که در حال رخداد است و از این انقلاب اطلاعات قابل سنجشی در دسترس نیست.

وی از دید دیگر عنوان کرد: علم مدت‌ها است از دنباله‌روی حقیقت فاصله گرفته و خود منفعت طلب شده است، بروکراسی ایجاد شده در فضای دانشگاهی خود آسیب جدی بر اجتماع وارد آورده است.

حسینی در بخش دیگری افزود: ما با فضای کنکور هرچه بیشتر قدم در ایجاد طبقات اجتماعی مختلف برداشته‌ایم، کنکور که خود راه ورود به دانشگاه است و ظلم‌هایی که در این مسیر به حقوق افراد و جامعه اعمال می‌شود.

در بخش پایانی نیز حاضرین سوالات و نظرات خود را بیان داشته و سپس مدعوین پاسخگوی مباحث بوده و جمع‌بندی کردند.

این جلسه که اولین تجربه انجمن‌های علمی دانشجویی در برگزاری جلسه در محیط کلاب‌هوس بود، بیش از ۳۰ نفر حضور بهم رساندند.

خبرنگار: بابائیان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه