پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۱۸۴
|
کد خبر: ۴۹۷۳
سازمان امور دانشجويان وزارت علوم، تحقيقات و فناوری اطلاعیه میهمانی دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دولتی و غیردولتی را منتشر کرد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰

به گزارش بسنا، سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای انجام هر چه بهتر آئین‌نامه و تسهیل در امر میهمانی‌های ضروری دانشجویان زمان ثبت‌نام متقاضیان میهمانی را برای سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ از طریق سامانه سجاد به آدرس portal.saorg.ir اعلام می‌نماید.

با توجه به شرایط ایجادشده به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور و پیروی تمام موسسات آموزش عالی از دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، در صورت تداوم وضعیت بیماری، میهمانی دانشجویان تحت شرایط حاکم می‌باشد و موافقت موسسات مبدا و مقصد با درخواست‌های میهمانی در صورت بازگشت به شرایط عادی در موسسات آموزش عالی امکان‌پذیر خواهد بود.

دانشگاه‌ها و موسسات موظف می‌باشند زمان شروع ثبت درخواست‌های میهمانی را با استفاده از ابزار‌های مناسب اطلاع‌رسانی علی‌الخصوص از طریق فضای مجازی به اطلاع کلیه دانشجویان برسانند.

دانشگاه‌های مبدأ موظفند براساس مفاد آیین‌نامه شماره ۴۱/۳/۸۸۴۴۱ مورخه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ (در صورت تصویب آیین‌نامه جدید ابلاغ خواهد شد) درخواست دانشجو را بررسی نموده و در صورت داشتن شرایط از ۱۱ خرداد لغایت ۱۵ تیرماه نظر خود را در سامانه اعلام و در صورت موافقت ریز نمرات دانشجو را به دانشگاه مقصد ارسال نماید. سپس دانشگاه‌های مقصد موظف‌اند حداکثر تا پایان مردادماه نسبت به بررسی تقاضا‌ها اقدام و از طریق سامانه یادشده اعلام نماید.

وظایف متقاضی:

دانشجو در صورت داشتن شرایط خاص، ضمن آگاهی از شرایط حاکم به دلیل بروز بیماری کرونا و شرایط دانشگاه مبدا و مقصد بایستی با اطلاع کامل از وضعیت تحصیلی خود و شرایط ثبت‌نام در سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان در موعد اعلام شده (یازدهم اردیبهشت لغایت دهم خرداد) درخواست خود مبنی بر بر نوع آن (۲ نیم‌سال میهمانی، تمدید میهمانی، میهمان دائم) برای سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ ثبت و با اطلاع کامل از شرایط و ضوابط دانشگاه مقصد، رشته و مقطع تحصیلی، وضعیت دوره مورد تقاضا در دانشگاه مقصد نسبت به انتخاب دانشگاه یا موسسه مقصد اقدام و مستندات خود را برای تقاضای ارائه شده اسکن و ضمیمه تقاضا نماید.

تذکر: لازم به ذکر است متقاضیان جهت ثبت درخواست ابتدا بایستی در سامانه سجاد ثبت‌نام نمایند و پس از دریافت نام کاربری و رمز عبور از قسمت خدمات سازمان درخواست میهمانی خود را ارائه نمایند.

متقاضی میهمانی مسئول صحت اطلاعات و اعلام واحد‌های درخواستی ارائه شده در خصوص شرایط خاص و درخواست خود خواهد بود و در صورت عدم احراز هر یک از اطلاعات ارائه‌شده تقاضا از وضعیت بررسی خارج خواهد شد.

دانشگاه انتخابی حتما بایستی در شهر محل سکونت خانواده متقاضی یا حتی‌الامکان در صورت نبود دانشگاه در محل مذکور، در شهر‌های نزدیک‌تر به محل سکونت باشد تا از تردد‌های غیرضروری جلوگیری گردد.

متقاضیان همچنین در صورت داشتن هرگونه سوال یا مشکل در خصوص سامانه از قسمت پشتیبانی سامانه درخواست خود را ارسال نمایند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو