پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۷۹۸
|
کد خبر: ۵۰۴۴
صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اعلام کرد:

مهلت ثبت‌نام وام‌های دانشجویی تا ۲۵ خرداد تمدید شد

سرپرست معاونت امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از تمدید مهلت ثبت نام وام‌های دانشجویی تا ۲۵ خردادماه در پورتال صندوق رفاه دانشجویان خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۰
به گزارش بسنا، صمد حاج جباری در خصوص وام مازاد هزینه تحصیلی دانشجویانِ تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، اظهار داشت: در راستای اجرای بند "ج" تبصره ۹ قانون بودجه کل کشور در خصوص پرداخت مازاد هزینه تحصیلی دانشجویان تحت پوشش نهاد‌ها و سازمان مذکور، این وام از طرف صندوق با عنوان وام شهریه پرداخت می‌شود.

وی افزود: صندوق رفاه برای اجرای این تکلیف در سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹ با مسوولان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی مکاتباتی را انجام داده و شیوه نامه‌ای برای فرایند اجرا تدوین کرد که توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) به مراکز استانی این نهاد حمایتی ابلاغ شد.

به گفته حاج جباری، در این شیوه نامه شرایطی از جمله تضمین بازگشت مبالغ وام دانشجویان جامعه‌ی هدفِ نهادِ مذکور به صورت جمعی توسط آن نهاد صورت می‌پذیرد که نیاز به ضامن فردی نیست و بازپرداخت وام مذکور پس از فراغت از تحصیل و پس از اشتغال پیش بینی شده است. برای سال تحصیلی پیش رو هم این وام در دستور کار صندوق رفاه قرار دارد و قابل پرداخت است.

وی درخصوص طرح ارتقای خوابگاه ها، آشپزخانه‌ها و سالن‌های غذاخوری دانشجویی اظهار داشت: در سال جاری با توجه به تعطیلی خوابگاه‌ها و آشپزخانه‌ها در فصل تابستان به منظور بازسازی و بهسازی و مرمت فضای کالبدی خوابگاه‌ها و تجهیزات آشپزخانه ها، صندق رفاه برنامه ریزی لازم جهت اجرای این طرح را در نظر دارد.

سرپرست معاونت امور دانشجویان صندوق افزود: تعداد خوابگاه‌های با رتبه ۵ درطرح ارتقاء سال ۱۴۰۰ به رتبه‌های ۲ و ۳ کاهش یافته و این نویدِ بهبودِ فضا‌های خوابگاهی برای دانشجویان ساکن در خوابگاه خواهد بود.

حاج جباری ادامه داد: بر همین اساس تعداد زیادی از دانشگاه‌ها با اعلام آمادگی جهت شرکت در طرح مذکور صندوق را بر آن داشته تا با تشکیل کمیته تخصصی نیاز‌های دانشگاه‌ها را به روش‌های مختلف مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد و تا ۲۰ هزار ظرفیت خوابگاهی را با کمک دانشگاه‌ها و خیرین نیک اندیش به سرانجام برساند.

وی ابراز امیدواری کرد: طی ۱۰ روز آینده بتوانیم به جمع بندی خوبی در این زمینه برسیم.

حاج جباری در مورد تمدید مهلت ثبت وام‌های دانشجویی بیان کرد: مهلت ثبت وام‌های دانشجویی که توسط خود صندوق پرداخت می‌شود تا ۲۵ خرداد ماه تمدید شده است و دانشجویان متقاضی وام‌های دانشجویی می‌توانند تا ۲۵ خرداد ماه برای دریافت وام ثبت نام کنند. وام‌های دانشجویی شامل وام تحصیلی، ضروری، ویژه دکتری، مسکن متاهلی و شهریه است که دانشجویان می‌بایست طبق روال در سامانه صندوق رفاه درخواست خود را تا زمان اعلام شده ثبت نمایند. وام‌هایی که توسط بانک‌ها پرداخت می‌شود نیز، دانشجویان تا تیرماه فرصت برای ثبت وام دارند.

وی در مورد افزایش سقف وام‌ها هم تاکید کرد: افزایش سقف وام‌ها جزو برنامه‌های صندوق در سال۱۴۰۰ است و بر اساس مصوبه هیات امنای صندوق صورت می‌پذیرد. امسال وام ویژه دکتری از ماهانه ۷۰۰ هزار تومان به یک میلیون تومان در ماه افزایش یافت که به صورت ۶ ماهه به دانشجویان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: صندوق رفاه دانشجویان از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کنار دانشجویان بوده و تمهیداتی برای رفاه حال این عزیزان اندیشیده که می‌توان به همکاری در خصوص اجاره بهای خوابگاه‌های دانشجویی و تقویت وام‌های دانشجویی و افزایش مبالغ وام‌های دانشجویی که برخی تا دو سه برابر رشد داشتند و هدفمند کردن آن‌ها اشاره کرد. صندوق رفاه برای کرونا، وام موارد خاص را پیش بینی کرد که با تشخیص معاون دانشجویی دانشگاه به دانشجو تعلق می‌گیرد؛ همچنین وامی برای دانشجویانی که خودشان و خانواده شان مبتلا به بیماری خاص هستند نیز در نظر گرفته شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو