پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۵۳۹
|
کد خبر: ۵۰۴۹
حجت‌الاسلام حاجیلوئی‌محب در مراسم گرامیداشت آزادسازی خرمشهر:

قلبا از مظلومیت مظلوم متاثر و از ظلم ظالم متنفر باشید/ انتخابات باید مظهر وحدت جامعه باشد

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: انتظار داریم این انتخابات به تکه‌تکه شدن جامعه منجر نشود، چرا که باید به وحدت جامعه و نه به تهمت و تحقیر انسان‌ها منجر شود.
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
به گزارش خبرنگار بسنا، حجت‌الاسلام دکتر محمدمهدی حاجیلوئی‌محب، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا در مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: امیرالمومنین امام علی (ع) در خطبه ۲۷ نهج‌البلاغه می‌فرمایند "إنَّ الجِهادَ بابٌ مِن أبوابِ الجَنَّةِ فَتَحَهُ اللَّهُ لِخاصَّةِ أولیائِهِ؛ جهاد و مبارزه در راه خدا هدیه‌ای ویژه و دری از دروازه‌های بهشت است که خدا فقط برای خوبان درگاهش و اولیای طاهرینش گشوده است".

وی افزود: امروز عزت، اقتدار، آرامش و پیشرفت ما مدیون این شهدا است؛ مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان، در سال ۸۴ فرموند "این جایگاه برتر علمی که به‌دست آورده‌اید به برکت امنیت کشور نیز بوده است، بنابراین باید قدردان تأمین‌کنندگان امنیت همچون شهید سردار همدانی باشید. اگر امنیت نباشد، تحقیق و پژوهش و دانشگاه و پیشرفت علمی نیز نخواهد بود" این امنیت و اقتدار را شهدا برای ما به ارمغان آورده‌اند.

حاجیلویی در ادامه بیان داشت: شهید آوینی در جایی گفت "شاید جنگ خاتمه یافته باشد، اما مبارزه هرگز پایان نخواهد یافت" مبارزه با ظلم هیچ‌گاه تمام نمی‌شود، مردم مظلوم غزه در باریکه‌ای که حدود یک میلیون و نهصد هزار نفر جمعیت با تراکمی بالا دارد، مظلومانه در برابر ارتش غاصب اسراییل و تمام پشتیبانان آن‌ها مقاومت می‌کنند.

دکتر حاجیلویی گفت: از امیرالمومنین در بحارالانوار روایت داریم که فرمودند "جاهِدوا فی سبیلِ اللّه‏ِ بأیْدیکُم، فإنْ لَم تَقْدِروا فجاهِدوا بألسِنَتِکُم، فإنْ لَم تَقْدِروا فجاهِدوا بقُلوبِکُم؛ در راه خدا با رفتار و دست خود مبارزه کنید، اگر نمی‌توانید با زبان ظلم را بگویید، از مظلوم دفاع کنید و باز هم اگر نمی‌توانید با قلب خود جهاد کنید و حداقل در قلب خود نگذارید ظلم عادی شود" در قلب خود نگذارید تکه‌تکه‌شدن انسان‌های مظلوم غزه برایتان عادی شود؛ قلبا از مظلومیت مظلوم متاثر باشید و از ظلم ظالم متنفر باشید.

وی در ادامه عنوان کرد: تاریخ و قرآن به ما اثبات کرده که ای بسا گروهی به اذن خدا پیروز خواهند شد و این تحقق یافتنی است؛ ان‌شاءالله همین‌طور که وعده دین خدا است، آزادی قدس را خواهیم دید و پیروزی مستضعفان بر مستکبران تحقق میابد.

وی همچنین درخصوص اتفاق بزرگی که کشور پیش رو دارد نیز بیان کرد: آنچه انتظار است این است که مسئله انتخابات باید مظهر وحدت جامعه باشد، زیرا اینجا یک کشور اسلامی است، انتظار داریم این انتخابات به تکه‌تکه شدن جامعه منجر نشود، چرا که باید به وحدت جامعه و نه به تهمت و تحقیر انسان‌ها منجر شود.

وی اضافه کرد: گاهی ممکن است یک خط مشی سیاسی را قبول نداشته باشیم، اما اسلام ابدا مجوز تحقیر، تهمت و غیبت را به ما نداده است؛ ان‌شاءالله انتخابات، سبب امید بین ارکان مختلف جامعه شود؛ همان‌طور که مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خودشان هفت ویژگی را برای دولتی که باید تعیین شود، بیان کردند، از جمله اینکه دارای کفایت و مدیریت باشد، با ایمان باشد، لبریز از امید باشد و ترس در وجودش نباشد، معتقد به توانمندی‌های داخلی باشد، معتقد به مردم و جوانان باشد، عملکرد انقلابی داشته باشد، حقیقتاً عدالتخواه و ضدفساد باشند.

خبرنگار: اسماعیلی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست