پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۵۸۹
|
کد خبر: ۵۰۵۰
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی‌سینا جزئیات نحوه برگزاری امتحانات پایان‌ترم ۹۹۲ در این دانشگاه را تشریح کرد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
به گزارش بسنا و به نقل از ایسنا، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی‌سینا ضمن اعلام این مطلب که امتحانات پایان‌ترم نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۹۹ از طریق سامانه‌های درس‌افزار و فرادید برگزار می‌شود و سه پشتیبان ویژه در کنار اساتید هستند تا مشکلی برای برگزاری امتحانات وجود نداشته باشد، اظهار کرد: بخش زیادی از مشکلاتی که مربوط به این سامانه‌ها بود، برطرف شده، اما برخی از مشکلات مربوط به سرعت اینترنت است که حل این مشکل از عهده دانشگاه خارج است.

وی در رابطه با کلاس‌های عملی این ترم، توضیح داد: بخشی از دروس عملی که امکان برگزاری آن به صورت عملی وجود نداشت را از ابتدا برگزار نکردیم، برخی از دروس عملی که امکان برگزاری آن به صورت مجازی وجود داشت را برگزار کردیم، اما دروسی وجود دارد که ترکیبی از کلاس‌های مجازی و حضوری نیاز دارد و برای برگزاری کلاس‌های عملی آن منتظر هستیم تا شرایط برگزاری کلاس‌های عملی مهیا شود.

ساری‌خانی خاطرنشان کرد: طبق نامه ارسالی از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به دانشگاه‌ها اعلام کردند آمادگی برگزاری کلاس‌های حضوری در ترم تحصیلی آینده را داشته باشیم تا در صورت مساعد بودن شرایط، بتوانیم کلاس‌ها را به صورت حضوری برگزار کنیم.

وی در رابطه با برگزاری ترم تابستان در این دانشگاه مطرح کرد: مقدمات برگزاری ترم تابستان از هفته گذشته در حال آماده شدن است و تا هفته آینده زمان‌بندی آن مشخص خواهد شد و دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور می‌توانند در این ترم شرکت کنند البته در این ترم تابستان، بیشتر کلاس‌های عمومی و پایه که ضرورت دارند، برگزار می‌شود.

ساری‌خانی در رابطه با مشکلات اساتید در برگزاری امتحانات تصریح کرد: در ایام امتحانات خدمات ویژه و کارگاه‌هایی برای اساتید برگزار می‌شود همچنین تعداد زیادی پشتیبان و سه پشتیبان ویژه در کنار اساتید هستند تا بتوانند امتحانات را بدون هیچ مشکلی برگزار کنند، اما متأسفانه برخی اساتید نسبت به خدمات ما بی‌توجهی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در این ترم هر هفته فعالیت اساتید را رصد کردیم، گفت: در ترم جاری ۲۵۰۰ عنوان درسی ارائه می‌شود که طبق بررسی‌های انجام شده ۲۰۰ عنوان درسی طبق زمان‌بندی ارائه نشده است و ما در حال بررسی این مشکلات هستیم و آموزش دانشکده‌ها هر هفته فعالیت اساتید را به ما گزارش می‌کنند.

ساری‌خانی در رابطه با برخورد با اساتیدی که فعالیت خود را به صورت مطلوب انجام نمی‌دهند، ادامه داد: ۴۵۰ عضو هیئت علمی و ۵۰۰ استاد مدعو در دانشگاه حضور دارند که در صورت عملکرد نامناسب اساتید مدعو دیگر از آن‌ها دعوت به همکاری نمی‌کنیم مگر اینکه دیگر استادی با آن تخصص در استان وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه روش برخورد با اساتید هیئت علمی متفاوت است، گفت: نظارت بر اساتید هیئت علمی از طریق هیئت نظارت به صورت مستقیم زیرنظر ریاست دانشگاه اداره می‌شود همچنین از طریق معاونت آموزشی با معیار‌های متفاوت انجام می‎‌شود.

وی ادامه داد: مجموع این دو گزارش باعث می‌شود که اگر استادی مشکل زیادی داشت به آن پایه سالانه تعلق نگیرد و به افرادی که مشکلات کمی دارند هم تذکر داده می‌شود همچنین برای این افراد کارگاه‌هایی برگزار می‌کنیم و به مدیر گروه و معاون آموزشی دانشکده نیز اطلاع می‌دهیم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی‌سینا در پایان خاطرنشان کرد: ترم گذشته با ۸۰۰ دانشجو که ۴۰۰ نفر از آن‌ها جدیدالورود بودند تماس گرفته، جویای مشکلات آن‌ها شدیم و بدون ذکر نام مشکلات را به اساتید منتقل کردیم تا برای حل این مسائل اقدامات لازم را انجام دهند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست