پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۴۴۶
|
کد خبر: ۵۰۹
حجت الاسلام والمسلمین داود خیرآبادی؛

رسیدن به اوج و قله انسانیت در گرو تصفیه و تزکیه نفس است

حجت الاسلام والمسلمین داود خیرآبادی، در جشن مبعث رسول اکرم(ص)، که به همت هیأت دانشگاه بوعلی سینا و در مسجد دانشگاه برگزار شد، گفت: رسیدن به اوج و قله انسانیت در گرو تصفیه و تزکیه نفس است.
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۰ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۷
به گزارش خبرنگاربسنا، شامگاه سه شنبه 28 فروردین، جشن مبعث رسول اکرم(ص)، به همت هیأت دانشگاه بوعلی سینا، در مسجد بزرگ دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم  حجت الاسلام والمسلمین داود خیرآبادی، گفت: رسیدن به اوج و قله انسانیت در گرو تصفیه و تزکیه نفس است. 
وی افزود: تزکیه در ادبیات عرب به معنی هرس کردن شاخ و برگ درختان است، تا درخت در وقت خود به اوج برسد و ثمر بدهد و کمال درخت در ثمر دادن است. هر چیز در این عالم کمالی دارد و کمال انسان بی انتها است. 

خیرآبادی در ادامه خاطرنشان کرد: خداوند در سوره شمس یازده سوگند یاد کرده است که در نهایت بگوید «قد افلح من زکها» و همچنین خداوند در آیه دوم سوره مبارکه جمعه، هدف از بعثت پیامبران را تزکیه و تعلیم بیان می کند.

وی افزود: استفاده از سیره امیرالمومنین و کتاب نهج البلاغه در تزکیه نفس بسیار موثر است و ارزشمند است که مطالعه  این کتاب نفیس را در برنامه روزانه خود قرار دهیم.

خیرآبادی تأکید کرد: یکی دیگر از اهدافی که پیامبر به خاطر آن مبعوث شد، اخلاق و انسانیت بود. پیامبر در این رابطه فرموده اند:«من آمده ام تا مکارم اخلاق و کمالات را تمام کنم». البته برای هر چیزی الگویی است و در قرآن ذکر شده که پیامبر برای شما الگوی نیکویی است.

در ادامه این برنامه، کربلایی سید جواد قانعی و کربلایی علی گل احمدی با نفس گرم خود این مجلس را زینت دادند.

خبرنگار: رحیمی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر