پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۶۱۵
|
کد خبر: ۵۱۳۰
سرپرست سازمان امور دانشجویان گفت: ملاک اولویت تزریق واکسن به دانشجویان، مقطع تحصیلی و سال ورود است و دانشجویانی که واکسن دریافت کنند در خوابگاه اسکان می‌یابند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۰۱ تير ۱۴۰۰

به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، دکتر غلامرضا غفاری درباره نحوه واکسیناسیون دانشجویان افزود: اولویت تزریق واکسن به دانشجویان تحصیلات تکمیلی است که بر اساس سال ورود به دانشگاه واکسن دریافت می‌کنند؛ چرا که به احتمال زیاد در این مقاطع دروس عملی و کارگاهی باقی مانده دارند و برای دانش آموختگی باید در دانشگاه حاضر شوند.

سرپرست سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه بعد از دانشجویان تحصیلات تکمیلی به تدریج سایر دانشجویان در لیست قرار می‌گیرند، تاکید کرد: نزدیک به سه و نیم میلیون دانشجو داریم که به طور طبیعی همه آن‌ها در شهریور ماه نمی‌توانند واکسن دریافت کنند، بنابراین برنامه آموزش همچنان حالت ترکیبی خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به تشکیل کارگروه آغاز سال تحصیلی مهرماه ۱۴۰۰، گفت: ایرانی یا خارجی بودن واکسن را وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین می‌کند. وزارت علوم در تلاش است دانشجویان در محل سکونت شان از طریق واحد‌هایی که در دانشگاه مستقر می‌شوند یا مراکز درمانی شهر محل زندگی شان واکسن را دریافت کنند.

دکتر غفاری با بیان اینکه هیچ اولویتی برای تزریق واکسن به دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی در نظر گرفته نشده است، خاطرنشان کرد: از این بابت هیچ فرقی بین دانشجویان وجود ندارد و ملاک تزریق واکسن، مقطع تحصیلی و سال ورود دانشجویان است.

وی درباره زمان شروع واکسیناسیون یادآور شد: واکسیناسیون اعضای هیأت علمی و کارکنان از تیرماه و تزریق واکسن به دانشجویان از اواخر مردادماه یا اوایل شهریورماه آغاز می‌شود.

سرپرست سازمان امور دانشجویان همچنین درباره فعالیت خوابگاه‌ها از مهر ۱۴۰۰، اظهار داشت: خوابگاه‌ها با توجه به حجم دانشجویانی که وارد دانشگاه می‌شوند، در حال برنامه ریزی برای اسکان آن‌ها هستند و هنوز برای مدیریت این موضوع فرصت باقی مانده است. البته شرایط اسکان دانشجویان به حجم واکسیناسیون‌های انجام شده بستگی دارد. دانشجویانی که واکسن زده اند در خوابگاه‌ها مستقر می‌شوند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو