پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۱۵۲
|
کد خبر: ۵۱۷۳
دکتر علی خاکی صدیق گفت: با اولویت‌بندی درنظرگرفته‌شده واکسیناسیون دانشجویان کارشناسی‌ارشد و دکتری از شهریورماه آغاز می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۱۵ تير ۱۴۰۰
به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، دکتر علی خاکی‌صدیق معاون آموزشی وزیر علوم درباره واکسیناسیون دانشجویان اظهار داشت: در راستای مصوبات جلسات این وزارتخانه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کارگروهی برای واکسیناسیون دانشگاهیان تشکیل شد و طبق قول وزارت بهداشت، استادان و کارکنان دانشگاه‌ها به دلیل اینکه تعداد آن‌ها نسبت به دانشجویان کمتر است از مردادماه واکسن دریافت می‌کنند.

وی درباره واکسیناسیون دانشجویان تحصیلات تکمیلی افزود: برای اولویت‌بندی واکسیناسیون دانشجویان، یک کارگروه در معاونت آموزشی وزارت علوم تشکیل شد و این موضوع با نظر دانشگاه‌ها در حال بررسی است؛ که با اولویت‌بندی درنظرگرفته‌شده واکسیناسیون دانشجویان کارشناسی‌ارشد و دکتری از شهریورماه آغاز می‌شود.

دکتر خاکی‌صدیق خاطرنشان کرد: این کارگروه مشخص می‌کند چه دانشجویانی در تحصیلات تکمیلی اول مهرماه برای حضور در دانشگاه واکسینه شوند. در این زمینه، اولویت با دانشجویان دکتری و بعد از آن‌ها دانشجویان کارشناسی‌ارشد هستند.

معاون آموزشی وزیر علوم یادآور شد: به طور طبیعی دانشجویان دکتری و کارشناسی‌ارشد که ورودی‌های سال تحصیلی ۹۸ به قبل هستند باید در اولویت واکسیناسیون باشند؛ امیدواریم با برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، این اقدام هرچه زودتر عملیاتی شود.

علی خاکی‌صدیق درباره زمان واکسیناسیون دانشجویان ورودی جدید که از مهرماه ۱۴۰۰ نیز وارد دانشگاه می‌شوند، گفت: وزارت بهداشت تعهدی برای واکسیناسیون دانشجویان ورودی جدید در ابتدای سال تحصیلی پیش رو نداده است.

وی افزود: واکسیناسیون دانشجویان ورودی جدید از آذرماه به بعد با اولویت‌بندی انجام می‌شود و ترم نخست تحصیلی آن‌ها از مهرماه به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

معاون آموزشی وزیر علوم زمان شروع کلاس‌های حضوری این دانشجویان را در صورت انجام واکسیناسیون از نیم‌سال دوم سال تحصیلی آینده اعلام کرد.

خاکی‌صدیق همچنین درباره نوع واکسنی که به دانشجویان تزریق می‌شوند، گفت: نوع واکسن را وزارت بهداشت اعلام می‌کند.

معاون آموزشی وزیر علوم درباره آموزش‌های الکترونیکی ترم جدید مهرماه خاطرنشان کرد: اگر واکسیناسیون تا مهرماه انجام نشود، ۵۰ درصد آموزش‌ها براساس نظام‌نامه آموزش الکترونیکی باید مجازی باشد.

گفتنی است؛ نظام‌نامه آموزش الکترونیکی دانشگاه‌ها سال گذشته از سوی معاونت آموزشی وزارت علوم ابلاغ شد که براساس آن، تا چهار سال آینده، سهم آموزش الکترونیکی در دانشگاه‌ها ۵۰ درصد است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست