پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۵۸۸
|
کد خبر: ۵۱۸۳
دکتر منصور غلامی در دومین نشست هیئت امنای دانشگاه بین‌المللی D-8 گفت: ایران با تأسیس این دانشگاه بین‌المللی به یک نیاز اساسی و مبرم پاسخ داد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۱۶ تير ۱۴۰۰

به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، در این نشست که به صورت مجازی و با حضور نمایندگان کشورهای عضو برگزار شد، دکتر غلامی با بیان اینکه جمعیت مجموعه کشورهای عضو D-8، حدود ۱.۴ میلیارد نفر است، اظهار داشت: این جمعیت عظیم نیازمند تاسیس یک دانشگاه مشترک بود و جمهوری اسلامی ایران برای پاسخگویی به این نیاز اساسی، هدف دانشگاه D-8 را تأسیس کرده است.

وزیر علوم با تاکید بر لزوم گسترش همکاری‌های آموزشی، علمی و فناوری میان کشورهای عضو گروه D-8 گفت: برای گروهی از کشورهای پرنفوذی که ۱.۴ میلیارد نفر جمعیت دنیا را شامل می‌شوند و همچنین از نیروی کار ۳۰۰ میلیون نفری برخوردارند و ظرفیت‌های انرژی، صنعتی، اقتصادی و تجاری قابل توجه در اختیار دارند، ایجاد یک دانشگاه برای توسعه منابع انسانی و توسعه همکاری‌های آموزشی پژوهشی، علمی و فناوری یک نیاز فوری و اساسی بوده است.

دکتر غلامی پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای تاسیس دانشگاه بین المللی D-8 را که در سال ۱۳۹۷ عملیاتی شده بود، در دستیابی به همین منظور دانست و گفت: چنین هدف بزرگی نیازمند حمایت و مشارکت جدی کشورهای عضو است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست