پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۵۱۲
|
کد خبر: ۵۲
دکتر غلامی در آیین معارفه معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم:

دهه فجر فرصت بیان توانمندی های نظام اسلامی در دانشگاهها و جامعه است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دهه فجر فرصت مناسبی است که همه ویژگی های بی بدیل نظام اسلامی را تبیین کنیم و نگذاریم برخی ضعیف های موجود، توانمندی ها و دستاوردهای بزرگ نظام اسلامی را از نظرها دور سازد یا آنها را کم رنگ جلوه دهد.
تاریخ انتشار: ۰۲:۰۶ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش بسنا، دکتر منصور غلامی روز چهارشنبه در آیین تکریم دکتر محمد روشن و معارفه دکتر حسین سیمایی صراف، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم که با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران و کارکنان وزارت علوم برگزارشد؛ با تسلیت ایام فاطمیه و تبریک فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی تاکید کرد: باید در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی در محیط دانشگاهها و محیط های دیگر، از طریق بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، مردم را به آینده امیدوار کنیم.
وزیر علوم در ادامه سخنان خود با اشاره به فلسفه برگزاری آیین تکریم از خدمات مسئولان و مدیران دلسوز در حوزه آموزش عالی اظهار داشت: خانواده بزرگ آموزش عالی یک مجموعه بهم پیوسته است و اعضای هیات علمی چه به عنوان مدیر و چه به عنوان استاد دانشگاه، در راستای یک هدف اساسی که همانا توسعه علم، فناوری و نوآوری در کشور است، خدمت می کنند.
وی با آرزوی توفیق برای دکتر روشن در عرصه های تدریس و پژوهش در دانشگاه گفت: دکتر روشن استادی برجسته و شخصیتی ارزشمند است که امیدوارم جامعه علمی و دانشگاهی بتواند بیشتر از گذشته از ظرفیت های وی بهره ببرد.
وزیر علوم با تاکید بر اینکه "دوران همه مدیریت های اجرایی زودگذر است و هنگام تحویل گرفتن مسئولیت باید به تحویل دادن آن با یک عملکرد مطلوب فکر کنیم"؛ ابراز امیدواری کرد که در دوران فعالیت معاون جدید حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، شاهد تحولی جدید در این حوزه باشیم و فعالیت ها و اقدامات گذشته را تکمیل کنیم.
در ادامه این نشست، دکتر محمد روشن معاون پیشین حقوقی و امور مجلس وزارت علوم اظهار داشت: معاونت حقوقی و امور مجلس نسبت به سایر معاونت های وزارتخانه ها یک ویژگی متفاوت دارد و آن این است که فعالیت آن متناظر با دو قوه مجریه و مقننه است و این معاونت باید ضمن استقلال و احترام به تفکیک قوا، در موضوع تصمیم سازی به هر دو قوه مجریه و مقننه کمک کند.
وی قوانین، «احکام دایمی برنامه های توسعه در موضوع هیات امنا»، «سنجش و پذیرش دانشجو»، «قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی» و «اصلاح قانون ماده ۸۶ مالیات های مستقیم» را از قوانین مهمی دانست که معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت علوم در فرآیند تصویب آنها فعالیت زیادی کرد.
دکتر روشن افزود: هم اکنون ۹ لایحه مورد نیاز آموزش عالی در معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت علوم در حال تدوین است که آخرین آن "لایحه صیانت از حقوق دانشگاهها" است که تدوین آن پایان یافته و آماده ارسال به کمیسیونهای دولت و سپس مجلس شورای اسلامی است.
در ادامه این نشست، دکتر حسین سیمایی صراف، معاون جدید حقوقی و امور مجلس وزارت علوم گفت: آرمان انقلاب اسلامی ایران حاکمیت مردم است که این آرمان در قالب نهاد مجلس شورای اسلامی تبلور دارد و امیدوارم بتوانم دستیار خوبی برای این نهاد در جهت حاکمیت قانون در بخش آموزش عالی باشم.
وی با تکید بر اینکه توسعه کشور منوط به توسعه نظام علم و فناوری و دانشگاهها و مراکز آموزش عالی است؛ بر ضرورت استمرار حمایت های بیشتر مجلس شورای اسلامی از آموزش عالی کشور تاکید کرد.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم تاکید کرد: باید قوانین آموزش عالی کشور به گونه ای بازبینی شود که بر اساس عدالت و به نفع همه مردم باشد.
در بخش پایانی این نشست، دکتر غلامی، وزیر علوم لوح سپاس از خدمات دکتر روشن و حکم انتصاب دکتر سیمایی صراف به سمت معاون حقوقی و امور مجلس را به آنها اعطا کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست