پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۵۱۹
|
کد خبر: ۵۲۲۹
نخستین جایزه فناوری "مرحوم دکتر مهدی برنجکوب در صنعت افتا" در راستای توسعه صنعت امنیت کشور برگزار می‌شود
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۲۶ تير ۱۴۰۰

به گزارش بسنا و به نقل از ایسنا، دبیر جایزه فناوری مرحوم دکتر مهدی برنجکوب در صنعت افتا اظهار کرد: به منظور زنده نگه داشتن نام و تجلیل از مقام استاد مرحوم دکتر مهدی برنجکوب و ادامه راه پر خیر و برکت وی در توسعه هر چه بیشتر صنعت امنیت کشور، رویداد سالیانه اعطای «جایزه فناوری مرحوم دکتر مهدی برنجکوب در صنعت افتا» برنامه ریزی شده است؛ در این رویداد، دستاورد‌های نوآورانه دانشگاهیان و فناوران صنعت افتای کشور در قالب تیم‌ها و شرکت‌های نوپای فناور (استارتاپ) مورد ارزیابی قرار گرفته و به تیم یا شرکت برگزیده جایزه اعطا خواهد شد.

محمد دخیل‌علیان افزود: پس از درگذشت مرحوم برنجکوب در حوزه فناوری و به خصوص فناوری‌های مرتبط با امنیت فضای تبادل اطلاعات پیشنهاد‌هایی مطرح بود که نهایتا در کمیته‌ای متشکل از نمایندگان انجمن رمز ایران، شرکت مهندسی پیام پرداز، دانشگاه صنعتی اصفهان، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و خانواده دکتر برنجکوب به این جمع بندی رسیدیم که رویدادی در قالب یک جایزه به طور سالانه اهدا شود.

دخیل‌علیان با بیان اینکه مرحوم برنج کوب به تیم‌سازی و تشویق دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه به فعالیت‌های فناورانه به خصوص در حوزه افتا علاقه خاصی داشت، خاطرنشان کرد: وی همواره مشوق این حرکت‌ها در سطح ملی و به خصوص دانشگاه بود.

وی هدف از این جایزه را، انتخاب یک تیم از میان تیم‌های فعال در حوزه افتا که دارای ایده و فکر جدید فناورانه هستند و توانسته اند با ایجاد کسب و کار یا فروش فناوری و خلق ارزش جدید (مادی یا معنوی) در قالب‌هایی، چون محصول یا خدمت در حوزه افتا قدم موثری را بردارند، اعلام کرد.

دبیر جایزه فناوری مرحوم دکتر مهدی برنجکوب در صنعت افتا، زنده نگهداشتن نام و خاطره مرحوم دکتر برنجکوب، تشویق و ترغیب ایجاد و گسترش فعالیت تیم‌های فناور و شرکت‌های نوپا در صنعت افتا، تقویت روحیه کارآفرینی و تشویق دانشگاه‌ها به انجام پژوهش‌های کاربردی قابل استفاده در صنعت افتا، تشویق ارائه فناوری‌های نو و ساخت محصولات و خدمات نوآورانه در صنعت افتا و تعمیق فناوری ساخت داخل و حرکت به سمت خودکفایی و صادرات در صنعت افتای کشور را از اهداف این جایزه برشمرد.

دخیل علیان با بیان اینکه متقاضیان شرکت در این رویداد تا آخر تیرماه امسال فرصت دارند تا با اطلاعات مورد نظر را روی سایت بارگذاری کنند، تصریح کرد: طی دو هفته، داوری‌ها انجام شده و تعدادی از متقاضیان که بیشترین امتیاز را کسب کرده باشند، برای مرحله نهایی انتخاب و نتیجه به آن‌ها اعلام خواهد شد. در نهایت یک تیم به عنوان تیم برگزیده همزمان با کنفرانس سالانه انجمن رمز که امسال در دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد، معرفی می‌شود.

دبیر جایزه فناوری مرحوم دکتر مهدی برنجکوب در صنعت افتا ادامه داد: به تیم برگزیده علاوه بر اهداء تندیسی ارزشمند، جایزه نقدی به میزان پانصد میلیون ریال از طرف شرکت مهندسی پیام پرداز پرداخت خواهد شد و امیدواریم با مساعدت صندوق نوآوری و شکوفایی نیز حمایت مناسبی را در قالب وام کم بهره در اختیار شرکت برگزیده قرار دهیم.

وی تیم‌های فن آفرین حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات (افتا) با شرایط دستیابی به فناوری نوآورانه در تولید و تجاری سازی محصول یا ارائه خدمت در حوزه افتا را مخاطبان این جایزه اعلام کرد و گفت: دهم شهریور اعلام نتایج و ارائه تیم‌های منتخب برگزار می‌شود.

دخیل علیان در توضیح شرایط شرکت در مسابقه گفت: داشتن نوآوری و فناوری در تولید محصول یا ارایه خدمت افتا (امنیت فضای تبادل اطلاعات)، تولید و تجاری‌سازی (عرضه محصول یا خدمت به بازار و تولید ثروت)، در صورت ثبت شرکت از شرایط شرکت در مسابقه است، علاوه بر اینکه زمان تاسیس شرکت از پنج سال کمتر باشد و در صورت ثبت شرکت، مالکیت شرکت متعلق به بخش خصوصی باشد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت berenjkoub-prize.ir مراجعه نمایند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری