پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۲۷۷
|
کد خبر: ۵۳۰
علی محمد عباسي، در مراسم روز جانباز؛

تا آخر به قمر بنی هاشم اقتدا کنیم

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبري در دانشگاه بوعلی سینا، اظهار کرد: كسي كه به قمر بني هاشم اقتدا مي كند بايد تا آخر به ايشان اقتدا كند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
به گزارش خبرنگار بسنا، حجت الاسلام والمسلمين علی محمد عباسي، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبري در دانشگاه بوعلی سینا، در مراسم روز جانباز، ضمن تبريك ميلاد  حضرت اباعبدالله الحسين و قمر بني هاشم بيان كرد: قمر بني هاشم علاوه بر صفات بالاي جسماني، صفات روحي و معنوي رفيعي داشتند.

وی افزود:  ايشان از آن دسته از امام زاده هايي بودند كه تمام تلاششان اين بود كه اطاعت محض از وي زمان خودشون داشته باشند. امام صادق در خصوص حضرت عباس ميفرمايد: حضرت عباس داراي بصيرت و بينشي بزرگ و عميق بوده كه مسأله اي بسيار مهم است. گاهي شخصي ايثارگر، جانباز، خانواده شهيد، روحاني و مبلغ دين هست ولي ژرف انديشي در معارف و بصيرت و عمق انديشه را ندارد. 

عباسی خاطرنشان کرد: انسان، گاهي اوقات در معرض امتحان كه قرار مي گيرد به علت پايين بودن بصيرت، در جايگاه دشمن عمل مي كند. لذا با تأمل در انقلاب اسلامي در مي يابيم خيلي از افرادي كه انقلابي، رزمنده و يا داراي ايثارگري هاي فراوان بودند، از برخي از امتحانات و سختي ها سربلند بيرون آمدند، اما به خاطر عدم بصيرت درست، در امتحانات بعدي امتياز درستي را نمي گيرند و از قطار انقلاب پياده شدند.

وي اضافه کرد: كسي كه به قمر بني هاشم اقتدا مي كند بايد تا آخر به ايشان اقتدا كند.

عباسی همچنين از ويژگي هاي ديگر حضرت عباس به ايمان راسخ ايشان اشاره كرد و گفت: ايمان راسخ يعني در شرايط سخت هم حاظر به دست كشيدن از انجام واجبات  و ترك محرمات نبودن.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبري در دانشگاه بوعلی سینا،  اظهار داشت: تمام افتخار ما اين است كه در كنار شما بوده باشيم و تمام افتخار شما اين است كه در كنار شهدا و ايثارگر هاي عزيز قرار گرفته ايد و متنعم از نعمت هاي الهي شديد. خداوند انسان ها را از روش هاي مختلف آزمايش مي كند و خوشا به حال كساني كه به خاطر اسلام صبر كردند.

وي در پايان سخنان خود گفت: خدا را شاكريم و تمام سعي ما بر اين است كه قدردان زحمات و جانفشاني هاي شما بوده باشيم و سر تعظيم به اين همه ايثارگري هم فرود مي آوريم.

خبرنگار: مولوی
عکس: امینی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست