پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۹۸۱
|
کد خبر: ۵۳۳۱
عضو هیأت علمی پژوهشگاه مواد و انرژی تصریح کرد:

دکتر زلفی‌گل؛ هدایت‌گری خوب برای کشتی آموزش عالی

سیدمجتبی حسینی فرد گفت: مدیری که از رسالت آموزش عالی در کشور انقلابی ایران، شناخت کافی و لازم داشته باشد به خوبی می‌تواند هدایت‌گر این کشتی علمی در موج‌های پیش رو باشد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۸ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
به گزارش بسنا و به نقل از فارس، سید مجتبی حسینی فرد عضو هیأت علمی پژوهشگاه مواد و انرژی، اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، رسیدن به توسعه متوازن معنوی و مادی جامعه به گونه‌ای ممتاز و رضایتبخش است تا بتواند الگویی مناسب برای کشور‌های اسلامی و منطقه و جهان شود.

وی افزود: در این مسیر، آنچه حائز اهمیت است، لزوم توجه به نظام شایسته سالاری است که با به‌کارگیری نخبگان متعهد، مسیر‌های اصلی بنیاد توسعه معنوی و مادی در تراز جمهوری اسلامی و در شأن انقلاب اسلامی را شکل می‌دهد. به همین دلیل توجه به نظام دانش محور و شایسته سالار از ضروریات است که ساختار نظام آموزش عالی را نیز دربر می‌گیرد.

حسینی فرد با بیان اینکه نظام آموزشی هر کشوری به عنوان یکی از مهم‌ترین جایگاه‌هایی است که عملکرد آن بر همه جوانب زندگی افراد آن جامعه تأثیرگذار است، ادامه داد: در واقع، نوع نگاه ما به مجموعه نظام آموزش عالی، بیانگر روند زندگی اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است. از این جهت، عملکرد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به منزله سکاندار نظام آموزش عالی در جهت رشد و توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور دارای اهمیت ویژه‌ای است.

وی اضافه کرد: مدیریت در حوزه آموزش عالی و به‌ویژه مدیریت دانشگاه‌ها، به دلیل اهمیت نقشی که دانشگاه‌ها در سرنوشت کشور دارند، از جمله مهمترین سمت‌های کلان کشوری است که نسبت به سایر سازمان‌ها دارای اهمیتی ویژه است بخصوص که تراز آرمان‌های انقلابی و شان دولتی جهادی نیز باید نمایان شود.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه مواد و انرژی تصریح کرد: هدایت صحیح دانشگاه به سمت پاسخگویی به نیاز‌های جامعه انقلابی و اسلامی ایران و مدیریت بر اعضای هیأت علمی به عنوان نخبگان جامعه و به‌ویژه طبقه دانشجویان به عنوان آینده‌سازان کشوری که نظام مقدس جمهوری اسلامی در آن متبلور شده است، همگی اهمیت این موضوع را دوچندان می‌کنید؛ از این رو، مدیری که از رسالت آموزش عالی در کشور انقلابی ایران، شناخت کافی و لازم داشته باشد به خوبی می‌تواند هدایت‌گر این کشتی علمی در موج‌های پیش رو باشد.

وی با اشاره به گزینه پیشنهادی وزارت علوم گفت: به نظر می‌رسد دکتر محمدعلی زلفی گل مجهز به دو بال علم و ایمان است وی هم از استادان نمونه و نخبه و چهره ماندگار نظام آموزشی کشور است که سال‌ها از برگزیدگان علمی کشور بوده است و هم از جهادگران راه الهی و رزمندگان جبهه‌های حق علیه باطل است که در عرصه عمل نیز تعهد و پایبندی حود را به آرمان‌های انقلاب نشان داده است.

وی افزود: برادر مجاهد و جانباز شیمیایی که دانشمندی نخبه و آشنا به محیط علم و دانشگاه است از خبرگان نظام آموزشی و پژوهشی است که روحیه انقلابی و ارزشی و جهادی داشته و دارای ذهنی خلاق در راستای پیاده کردن اهداف متعالی انقلاب در فضای دانشگاه‌ها و آموزش عالی است. ضمنا ایشان علاوه بر اینکه استاد نمونه کشوری است، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان را بر عهده داشته و ریاست دانشگاه بوعلی سینا از جمله سوابق ارزشمند وی محسوب می‌شود که نشان از پیوستگی ایشان با محیط دانشگاه‌هاست که همیشه از ارزش‌های انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام بزرگوار و رهبری عظیم‌الشأن دفاع کرده است.

حسینی فرد تأکید کرد: با انتخاب این جانباز نخبه که از سال ۱۳۸۳ نام وی در لیست یک درصد دانشمندان پر استناد رشته شیمی جهان، در پایگاه اطلاعات و آمار علمی ISI قرار گرفته، به سمت وزارت علوم و تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران، گامی بلند و مهم در راستای تحقق اهداف متعالی انقلاب اسلامی و دولت اسلامی و جهادی به ویژه اهداف و آرمان‌های مورد نظر رهبری در گام دوم انقلاب، در دانشگاه‌ها برداشته خواهد شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمود شفائی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
ایشان از نخبگان و دانشمندان می باشند انشاالله که به درد آموزش عالی کشور برسند.
صفحه نخست