پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۴۴
|
کد خبر: ۵۳۳۲
مفسر برجسته قرآن کریم با اشاره به اینکه قرآن آرامش دهنده است، گفت: ذکر الله یکی از مصادیقش قرآن است، ذکر یکی از نام‌های قرآن است، حال بدانید تلاوت در مجالس امام حسین (ع) محبوب ابی عبدالله و معشوق ابی عبدالله بوده است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
به گزارش بسنا و به نقل از فارس، پویش نذر تلاوت در مجالس عزای امام حسین (ع) امسال به همت حسینیه صاحب الزمانی (عج) راه افتاده و این پویش با استقبال قاریان قرآن خصوصاً جوانان مواجه شده است.

در این پویش قاریان قرآن باید بدون دعوت برای تلاوت قرآن در هیأت‌ها حاضر شوند و در آنجا آیاتی از کلام‌الله مجید را قرائت کنند.

پویش نذر تلاوت برایم بسیار جالب، مهم و ویژه بود

این اقدام مورد تحسین بسیاری از بزرگان و علما قرار گرفته است. از جمله این افراد حجت‌الاسلام حسین انصاریان مفسر قرآن کریم و استاد اخلاق است که درباره پویش نذر تلاوت، گفت: وقتی موضوع پویش نذر قرائت قرآن را به وسیله قاریان بزرگوار در مجالس عزای حضرت سید الشهدا (ع) به ویژه در دهه عاشورا شنیدم که بنا است این عزیزان در راه خدا و به صورت نذر آیات قرآن را قرائت کنند، خیلی برایم جالب، مهم و ویژه بود.

نذر تلاوت قرآن در تاریخ اسلام بی‌سابقه است

وی با اشاره به اینکه چنین نذری در اسلام سابقه نداشته است، گفت: به نظرم رسید به قاریان گرامی عرض کنم قرائت قرآن در مجالس عام و خاص، اخلاق پیامبر و ائمه طاهرین بود. حتی پیامبر (ص) در برخی جلسات رو می‌کردند به بلال می‌فرمودند:‌ای بلال مرا آسوده خاطر کن و به من آرامش بده، اینجا بلال قرآن می‌خواند.

تلاوت قرآن محبوب و معشوق ابی‌عبدالله است

این مفسر قرآن کریم با اشاره به اینکه قرآن آرامش دهنده است، گفت: وقتی می‌گوییم: «الا بذکر الله تطمئن القلوب» ذکر الله یکی از مصادیقش قرآن است، ذکر یکی از نام‌های قرآن است، حال بدانید کاری که شما انجام می‌دهید یعنی تلاوت در مجالس امام حسین (ع) محبوب ابی عبدالله و معشوق ابی عبدالله بوده است.

امام حسین (ع) برای تلاوت قرآن جنگ را یک روز عقب انداخت

انصاریان درباره اهمیت تلاوت قرآن از منظر امام حسین (ع) گفت: عصر تاسوعا وقتی دشمنان می‌خواستند به خیمه‌ها حمله کنند، ابی عبدالله به قمر بنی هاشم (ع) گفت: برو و جنگ را به فردا بیاندازند، زیرا یک شب هم برای من یک شب است و می‌خواهم این یک شب را زنده بمانم برای چهار کار: یکی نماز، یکی استغفار، یکی دعا و یکی هم تلاوت قرآن. آنگاه امام فرمود: خدا گواه است که من عاشق تلاوت قرآن او هستم.

شما قاریان با تلاوت در هیأت‌ها به شب عاشورای امام حسین (ع) اقتدا می‌کنید

این سخنران مذهبی خطاب به قاریان قرآن گفت: شما که بنا دارید در محرم و مجالس ابی عبدالله (ع) به عنوان پویش نذری، قرآن تلاوت کنید در حقیقت به شب عاشورای امام حسین (ع) اقتدا می‌کنید. آن شب اهل بیت امام صدای عرشی و ملکوتی امام را می‌شنیدند و جان تازه می‌گرفتند. اکنون هم مردم صدای داودی شما را در قرائت قرآن می‌شنوند و نشاط روحی و قلبی پیدا می‌کنند و چه بسا آیاتی که می‌خوانید در مستمع اثر روحی و عملی بگذارد.

وی در پایان گفت: خدا به همه شما توفیق دو چندان، توفیق خالص، توفیق همراهی با قرآن و همراه کردن مردم را با قرآن عنایت بفرماید. سلام و درود بر همه شما عزیزان.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست