پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۵۲۴
|
کد خبر: ۵۳۴۳
تعداد ۱۸۵ هزار و ۷۷۵ داوطلب در آزمون ورودی دوره دکتری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ثبت نام کردند که از این تعداد ۸۲ هزار و ۹۶۱ نفر زن و ۱۰۲ هزار و ۸۱۴ نفر یعنی ۵۵ درصد آنها مرد بودند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
به گزارش بسنا و به نقل از ایسنا، اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور در دسترس داوطلبان است.

تعداد ۱۸۵ هزار و ۷۷۵ داوطلب در آزمون ورودی دوره دکتری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ثبت نام کردند که از این تعداد ۸۲ هزار و ۹۶۱ نفر زن و ۱۰۲ هزار و ۸۱۴ نفر یعنی ۵۵ درصد آن‌ها مرد بودند.

آمار داوطلبان ثبت‌نام‌کننده در آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۰، نسبت به آمار داوطلبان سال ۱۳۹۹ تعداد ۶۰۷۱ نفر بیشتر بود. با اعلام نتایج، تعداد ۱۳۶ هزار و ۶۶۵ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند و در نهایت امروز ۳۸ هزار و ۲۲۲ نفر برای مصاحبه به دانشگاه‌ها معرفی شدند تا ۲۳ هزار و ۷۱۳ داوطلب آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تابع وزارت علوم، تحقیقات و آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی، وارد دوره دکتری شوند.

بر اساس اعلام سازمان سنجش، تعداد ۹ هزار و ۸۵۰ داوطلب، شامل ۴ هزار و ۲۰۷ داوطلب زن و ۵ هزار و ۶۴۳ داوطلب مرد در آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی تابع وزارت علوم و تعداد ۱۳ هزار و ۸۴۴ نفر پذیرفته می‌شوند و مابقی ظرفیت به دانشگاه آزاد اختصاص می‌یابد.

کارنامه نهایی نتایج آزمون دکتری سال ۱۴۰۰، روز شنبه ۳۰ مرداد بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت. پذیرفته شدگان نهایی این آزمون، در خصوص نحوه ثبت نام و مدارک لازم برای ثبت نام باید به اطلاعیه مندرج در سایت سازمان سنجش که همزمان با اعلام نتایج نهایی قرار گرفته است مراجعه کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آموزش و پژوهش