پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۵۲۹
|
کد خبر: ۵۳۶
دکتر محمدرضا عراقچیان در جمع دانشجویان معماری؛

یک معمار خوب باید خبرگی کند

استاد گروه معماری دانشگاه بوعلی سینا گفت: خبرگی به معنای تجربه ای است که فرد از کنار دست بودن یک استاد در محل کارش به دست می آورد؛ هرمعماری که علم و دانش این حوزه را دارد باید تجربه هم کسب کند.
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۵ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر محمدرضا عراقچیان مدیرگروه معماری در سمینار اخلاق و حقوق مهندسی، که به همت انجمن علمی دانشجویی معماری دانشگاه بوعلی سینا درسالن آمفی تئاتر دانشکده هنرومعماری برگزار شد، با بیان اینکه علوم روش انتقال دانش مشخصی دارند؛ گروهی از طریق حس و تجربه و گروهی دیگر از طریق معادلات و مفاهیم خاص دانش خود را انتقال می دهند گفت: رشته معماری به دلیل اینکه بخشی انتقال حس و تجربه و بخشی دیگر انتقال دانش و علم این رشته است، بسیار سخت است و بنابراین آموزش معماری را بیش از پیش دشوار می کند.

وی افزود: در زمان های گذشته از مفهومی به نام خبرگی استفاده می شد؛ خبرگی به معنای تجربه ای است که فرد از کنار دست بودن یک استاد در محل کارش به دست می آورد؛ این اصل خبرگی فراموش نشدنی است، هرمعماری که علم و دانش این حوزه را دارد باید تجربه هم کسب کند.

عراقچیان خاطرنشان کرد: مشکلی که اکنون در حوزه معماری ایران و جهان وجود دارد این است که معماری درحال تبدیل شدن به دانش است؛ ما فکرمی کنیم تنها با خواندن کتاب معمار میشویم درصورتی که باید خبرگی کنیم و تجربه و مهارت بدست بیاوریم.

وی همچنین اظهار کرد: باید اخلاق حرفه ای در مهندسی که به معنای روش مدارا کردن مهندس با مراجعین است را مطرح کنیم؛ یک مهندس موظف است که تمامی جوانب ساختمان خوب و بد را به اطلاع مراجعه کننده برساند.

خبرنگار: حامدی

عکس: متین

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری