پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۱۰۹
|
کد خبر: ۵۴۳۵
مدیرکل مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان:

پروتکل‌های بهداشتی سال تحصیلی جدید به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است

مدیرکل مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان از ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برای اجرا در سال تحصیلی جدید خبر داد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، مجید صفاری نیا درباره پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده به دانشگاه‌ها برای شروع سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: پروتکل‌های بهداشتی هفته گذشته به دانشگاه‌ها ابلاغ شد. این پروتکل‌ها بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که سال گذشته توسط ستاد کرونا تنظیم شده بود و همکاران پزشک دانشگاه‌ها با توجه به شناخت بیشتر ویروس و شرایط فعلی با اعمال برخی تغییرات، آن را کامل‌تر کردند.

وی درباره نقاطی از دانشگاه‌ها که این پروتکل‌ها باید در آنجا رعایت شود، بیان کرد: این پروتکل‌ها در محیط‌های کتابخانه، ساختمان‌های اداری و آموزشی، کلاسی، آزمایشگاه ها، کارگاه ها، بوفه‌های غذایی، سالن‌های ورزشی و استخر، سالن اجتماعات، نمازخانه، حمل و نقل، مراکز بهداشتی و درمانی، دندانپزشکی، سلف سرویس ها، غذاخوری‌ها و محیط‌های خوابگاهی باید رعایت شود.

صفاری‌نیا با بیان اینکه اولویت در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر تهویه مطبوع، رعایت فاصله اجتماعی و انجام واکسیناسیون است، درباره واکسیناسیون تاکید کرد: برگزاری کلاس‌های دانشگاهی در سال تحصیلی پیش رو به صورت ترکیبی است، اما منتظر اعلام رسمی معاونت آموزشی وزارت علوم هستیم. بر اساس علم پزشکی، تزریق همگانی اکثر جامعه و دو ُدز برای برگزاری کلاس‌ها و رعایت ایمنی دانشجویان، اعضای هیأت علمی و کارکنان لازم است.

پایش سلامت جسم و روان دانشجویان از اول مهرماه

مدیرکل مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان درباره پایش سلامت جسم و روان دانشجویان از ابتدای سال تحصیلی، خاطرنشان کرد: بررسی طرح پایش سلامت جسم و روان هم زمان با اجرای پروتکل‌های بهداشتی، انجام می‌شود.

صفاری نیا از اجرای پایش سلامت روان خبر داد و گفت: دانشجویان همه مقاطع تحصیلی در سامانه‌ای که دانشگاه معرفی می‌کند، خود اظهاری می‌کنند. بعد از این مرحله، اطلاعات پایش سلامت روان توسط متخصصان در مراکز مشاوره بررسی می‌شود و اگر نمره افراد از میانگین بالاتر باشد، به صورت حضوری یا مجازی به مراکز مشاوره خوانده می‌شوند.

وی ادامه داد: این مراکز از طریق سوالات استاندارد با دانشجویان مصاحبه می‌کنند.

صفاری نیا همچنین درخصوص پایش سلامت جسم، اظهار داشت: در پایش سلامت جسم، متغیر‌هایی مثل فشار خون، مشکلات قلبی، تغذیه حتی کرونا مورد توجه قرار می‌گیرد؛ مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها این اطلاعات دانشجویان را بررسی و به دانشجویان خدمات ارایه می‌کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه