پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۴۸۹
|
کد خبر: ۵۴۴۳
دبیر علمی همایش گفت: روز یکشنبه، ۲۱ شهریور دومین همایش ملی زندگی دانشجویی به میزبانی دانشگاه بوعلی‌سینا برگزار خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۲ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۰

دکتر اسدالله نقدی معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا و دبیر علمی دومین همایش ملی زندگی دانشجویی، سلامت، فراغت و تاب‌آوری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا اعلام کرد:

دانشگاه بوعلی‌سینا در سال ۹۰ به منظور پرداختن به مسائل زیست دانشجویی در کنار ارائه خدمات رفاهی و صنفی شامل اسکان، تغذیه، سلامت و ورزش، خدمات مشاوره و بهداشت مسائل اجتماعی و روانی و به طور کلی هر آنچه به مسائل زندگی دانشجویی در خوابگاه در دانشگاه و در دوران دانشجویی مربوط می‌شود، به بحث و تبادل نظر کارشناسی پرداخت.

وی افزود: در تیر ۱۳۹۸ اولین همایش ملی زندگی دانشجویی فرصت‌ها و تهدید‌ها با ترکیب و دانشجویان ساکن سرا‌های دانشجویی با موفقیت و استقبال بسیار زیاد کارشناسان، مدیران و دانشجویان برگزار شد. دومین همایش ملی زندگی دانشجویی با توجه به شروع کرونا و مسأله سلامت روانی اجتماعی و سلامت جسمی و اهمیت موضوع فراغت و به ویژه تاب‌آوری در شرایط بحران‌های اجتماعی، مدیریت پیامد‌ها و تبعات این شرایط به مسأله "سلامت و تاب‌آوری اقتصادی" داده شد؛ البته محور عمده و اصلی همایش در واقع "سلامت و تاب آوری و فراغت" است که همچنان همه حوزه‌های مربوط به زیست و زندگی دانشجویی را شامل می‌شود.

دکتر نقدی تبیین کرد: روز یکشنبه، بیست و یکم شهریور ۱۴۰۰ دومین همایش ملی زندگی برگزار خواهد شد؛ در مراسم افتتاحیه همایش، معاون دانشجویی، رئیس سازمان دانشجویان وزارت علوم صندوق رفاه، رییس دانشگاه بوعلی‌سینا و احتمالا وزیر علوم سخن خواهند گفت.

معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا در ادامه افزود: در کنار پنل اصلی کنفرانس و ارائه مقالات، کارگاه‌هایی برای کارکنان دانشگاه‌ها با امتیاز بازآموزی و ارائه گواهی معتبر و برای دانشجویان در خصوص مقابله با پیامد‌های روانی "زیستن در شرایط بحرانی و کرونایی" و دوری دانشجویان از دانشگاه‌ها و همینطور نقش ورزش و فراغت در تاب‌آوری و همینطور کارگاهی هم به آشنایی دانشجویان با فضا و فرصت‌های کسب و کار و اشتغال در صنعت بیمه کشور برنامه‌ریزی شده است.

وی تشریح کرد: عناوین کارگاه‌های آموزشی شامل قرنطینه، تاب‌آوری و مواجهه با پیامد‌های کرونا، ورزش، سلامت، تاب‌آوری و اوقات فراغت و آشنایی با فرصت‌های شغلی و کسب و کار‌های بیمه‌ای برای دانشجویان می‌باشد؛ برای شرکت در همایش و کارگاه‌ها لازم است ابتدا از طریق سایت همایش به نشانی dormitory.basu.ac.ir/fa/ و لینک ثبت نام صورت گیرد و سپس در قسمت کارگاه آموزشی، کارگاه‌های مورد علاقه انتخاب گردد. شرکت در این کارگاه‌ها بدون هزینه و با ظرفیت محدود می‌باشد.

لازم به ذکر است دومین همایش ملی زندگی دانشجویی با تاکید بر فراغت، تاب‌آوری و سلامت به میزبانی دانشگاه بوعلی‌سینا و با همکاری سازمان اموردانشجویان، صندوق رفاه دانشجویان و وزارت بهداشت روز یکشنبه ۲۱ شهریور ماه جاری از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ برگزار خواهد شد؛ به دانشجویان، کارشناسان و کارکنان محترم دانشگاه‌های سراسر کشور که در همایش حضور داشته باشند و یا مقاله ارائه دادند، تا ۵ ساعت گواهی ارائه خواهد شد.

همایش به دلیل شرایط شیوع کرونا و حفظ سلامت شرکت کننده‌ها و فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی به صورت مجازی و برخط (online) از طریق نرم افزار Adobe Connect برگزار می‌گردد؛ لینک همایش به آدرس vc.basu.ac.ir/stulife‌ در دردسترس خواهد بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست