پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۲۸۲
|
کد خبر: ۵۴۵۷
دکتر یعقوب محمدی‌فر گفت: تاب‌آوری یا همان قدرت تطبیق با شرایط و مقتضیات در بحران‌های اجتماعی نقش بسیار عمده‌ای را ایفا می‌کند، که امروزه کمتر مورد توجه قرارگرفته و از آن مغفول مانده‌ایم.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در همایش ملی زندگی دانشجویی که با محوریت تاکید بر فراغت، تابآوری و سلامت در دانشگاه بوعلی‌سینا برگزار شد، بیان کرد: امروزه تاب آوری یا همان قدرت تطبیق با شرایط و مقتضیات در بحران‌های اجتماعی نقش بسیار عمده‌ای را ایفا می‌کند؛ اگرچه ما در در زندگی روزمره خود با افرادی روبه رو می‌شویم که در برخورد‌های اجتماعی از تاب‌آوری کافی برخوردار نیستند چرا که تاب‌آوری اجتماعی بحثی است که امروزه کمتر مورد توجه قرارگرفته و از آن مغفول مانده‌ایم.

وی اظهار داشت: تا به امروز قرین به دوسال است که دانشگاه‌ها به صورت نیمه تعطیل بوده‌اند و با دانش‌آموزانی مواجه هستیم که دانشجو شده‌اند، اما هنوز محیط دانشگاه را لمس نکرده‌اند و همین امر سبب ایجاد یک فاصله در بین نسل‌های دانشجویان و دانشگاهیان شده است.

محمدی‌فر افزود: پرکردن این خلأ و فاصله ایجاد شده و توجه به تغییر نحوه زیست دانشجویان در بحث روانشناسی اجتماعی اهمیت به سزایی پیدا می‌کند و متولیان امر آموزش باید به جد به این موضوع بپردازند.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا خاطرنشان کرد: در این دوران کرونایی آنچه که دغدغه‌مند آن هستیم دیگر موضوع تغذیه نیست، بلکه رفتار‌های اجتماعی و تاب‌آوری دانشجویان، نوع نگاه آن‌ها به زندگی و بهبود ارتباطات اجتماعی این افراد است چرا که در محیط‌های آموزشی افزایش تاب آوری دانشجویان تاثیر به سزایی در بهبود میزان حمایت اجتماعی و سطح رشد اجتماعی آن‌ها دارد.

وی در پایان گفت: امید است که با بحث واکسنیاسیون و موفقیت‌های اخیر در این راستا و تزریق هر دو دوز واکسن، موضوع حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها جدی‌تر گرفته شود.

خبرنگار: یاری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست