پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۵۸۰
|
کد خبر: ۵۴۹
به منظور مشاهده وضعیت فضاهای آموزشی و دانشجویی؛

دکتر محمدی فر از دانشکده صنایع غذایی بهار بازدید کرد

دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا، در ادامه بازدیدها از دانشکده های اقماری دانشگاه، از فضاهای آموزشی، پژوهشی و دانشجویی دانشکده صنایع غذایی بهار بازدید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، در این بازدید دکتر محمدی فر ضمن بازدید از بخش های مختلف این دانشکده، گفت: تخصصی کردن و کاربردی کردن علوم در دانشگاه ها، باید در دستور کار دانشگاهیان قرار گیرد.

وی با توجه به ماموریت های خاص دانشکده صنایع غذایی بهار در حوزه سلامت تغذیه جامعه، افزود: باید در جهت احساس نیاز جامعه حرکت کنیم و مطالعه شود که جامعه ما چه نیازهایی را در اولویت دارد و ما نیز با توجه به تعهد و تخصص های موجود در دانشگاه چه میزان می توانیم موثر باشیم.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا خاطرنشان کرد: بسیار مهم است که با ظرفیت های منطقه آشنا و هماهنگ شویم. باید صنایع منطقه را شناسایی و با آن ها ارتباط برقرار کرد تا بتوانیم به سمت حل مشکلات جامعه حرکت کنیم.

وی همچنین در بازدید از آزمایشگاه های این دانشکده، تاکید کرد: ایمنی شرط اول و اساسی کار در آزمایشگاه است و باید توجه داشت که در آزمایشگاه ها، هم ایمنی دستگاه ها حفظ شود و هم ایمنی اساتید و دانشجویان، چرا که به طور مثال در شرایط موجود کشور و دانشگاه، دستگاه هایی با قیمت های بروز و زیاد خریداری می شود و این وظیفه ما است که در حفظ و نگهداری از این منابع کوشا باشیم.

دکتر محمدی فر تصریح کرد: جایی هزینه کنیم که مناسب باشد و استفاده داشته باشد. در دانشگاه برای استفاده از منابع باید برنامه و مطالعه دقیق داشته باشیم، تا روزی نرسد که ما از عملکرد خود و حوزه کاری خود رضایت نداشته باشیم.

وی اضافه کرد: با توجه مأموریت های دانشگاه ها، هزینه ها را در راستای اهداف علمی کشور و جامعه صرف کنیم. در این راستا باید عرصه های ملی و بین المللی را مدنظر داشته باشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست