پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۰۱۹
|
کد خبر: ۵۴۹۱
رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: ما در آن روزها جنگ نکردیم و چراغ جنگ را روشن نکردیم، بلکه از کشور و مردم خود دفاع کردیم و آغاز دفاع مقدس آغازی بود برای حفظ این مملکت، مردمان و اعتقادات آن‌ها.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۰

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در مراسم گرامیداشت چهل و یکمین سالروز آغاز هفته دفاع مقدس این دانشگاه بیان کرد: دفاع مقدس یک واقعه مهم در تاریخ معاصر ما است، یاد آور رویدادی بزرگ برای انقلابی نو پا است که با گذشت چهل و یک سال از آن روزها، مردم همچنان با همان نگاه معنوی حاکم بر کشور این روز را گرامی می‌دارند.

وی تصریح کرد: در آن سال‌ها که در کشور، انقلاب بزرگی شکل گرفته بود و بسیاری از نهادهای آن جوان و به اصطلاح کودک بودند، طیف وسیعی از دشمنان و اجانب از پنجاه کشور دنیا به مملکت حمله‌ور شده و به صورت مستقیم و غیرمستقیم، ایران عزیز را مورد هجمه قرار دادند، که سبب تحمیل یک جنگ هشت ساله به این کشور شد.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا اظهار داشت: ما سالروز آغاز این جنگ را گرامی و مقدس می‌داریم، زیرا در آن روزها جنگ نکردیم و چراغ جنگ را روشن نکردیم، بلکه از کشور و مردم خود دفاع کردیم و آغاز دفاع مقدس آغازی بود برای حفظ این مملکت، مردمان و اعتقادات آن‌ها.

وی عنوان کرد: ما شاهد پیروزی‌های کمی در تاریخ جنگ‌ها و تهاجمات وارد شده بر این کشور بوده‌ایم، اما در این جنگ، کشور ما به مصاف دشمنی رفت که مسلح و مجهز به تمام تکنولوژی‌ها و تجهیزات روز دنیا بود، اما جوانان ما با خلوص نیت از خون خود گذشتند و در این نبرد نابرابر حتی یک وجب از خاک ایران کم نشد و یکی از نکته‌های بارز جنگ تحمیلی نیز همین بود.

محمدی‌فر افزود: در قلب ما جا دارند شهیدانی که گمنام رفتند، اما گمنام نیستند و باید درس بگیریم از دلاورمردانی که با دست خالی و تنها با سلاح ایمان به مصاف دشمن رفتند و متجاوزان را به عقب راندند.

وی با بیان اینکه این نماد مهم، با روزهای مهر سال ۱۳۵۹ گره خورد، گفت: در همان اوایل مهر قرار بود کودکانمان با اشتیاق هرچه تمام‌تر در کلاس درس بنشینند، اما این حادثه سبب شد آنها در خانه بمانند و شهرهای آباد و خرمشهرهایمان به خونین‌شهر تبدیل شود.

یعقوب محمدی‌فر همچنین با بیان اینکه مهر و مهرگان یکی از ایزدان تمدن ایرانی پیش از اسلام است، تصریح کرد: مهر، ماه دوستی و همدل‌کردن مردمان مختلف کشور است، که همیشه نماد زیبایی‌ها و حافظ عهدنامه‌های انسانی بوده است و هنوز نیز شاهد ردی از مهر در رفتارهای امروزی بعضی از اقوام و مردمان در اقصی‌نقاط کشور هستیم که سبب یک نوع بازنگری در رفتار و شئونات اجتماعی انها می‌شود.

وی در پایان در رابطه با مهر و شروع سال تحصیلی جدید نیز گفت: امید است که همه ما با همدلی و همکاری بتوانیم محیطی را فراهم کنیم که هرچه زودتر شاهد حضور دانشجویان در محیط مقدس دانشگاه بوده و با کنترل این وضعیت، به شرایط زندگی قبل کرونا برگردیم.

 

خبرنگار: یاری

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست