پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۰۸۸
|
کد خبر: ۵۵۰۶
در آستانه سال تحصیلی جدید، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌ها، دستورالعمل برگزاری آئین نودانشجویان را ابلاغ کرد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۰۳ مهر ۱۴۰۰

به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، دکتر غلامرضا غفاری در این نامه ضمن گرامی‌داشت فرارسیدن بهار علم و دانش، سال تحصیلی را آغازی دیگر در شکوفایی و کسب معرفت دانسته است.

وی با اشاره به اینکه ورود به دانشگاه مرحله جدیدی در زیست آینده سازان کشور است، افزود: این مرحله گذار از دوران نوجوانی به جوانی است و این انتقال که نمادی از خوداتکایی و مواجهه با افق‌های جدید را با خود به همراه دارد، از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و نیازمند برنامه‌ریزی صحیح است.

وی با تأکید بر دو مؤلفه دانشوری و فرهنگ دوستی که اساس فرآیند شکل گیری انسان دانشگاهی است، اضافه کرد: در این مرحله باید هویت جدید دانشجویان برای آنان به درستی باز تعریف شود و این امر یکی از مهم‌ترین رسالت دانشگاه است.

دکتر غفاری در بخش دیگری از این نامه آورده است: اکنون در آغاز تحصیلی جدید به سر می بریم، لازم است تا تمهیدات لازم جهت برپایی «آئین نودانشجویان» با هدف معرفی دانشگاه و فضای علم و دانش اتخاذ شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تأکید کرده است: با توجه تداوم شیوع همه گیری بیماری کرونا، ضروری است تا ضمن رعایت دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا ترتیبات لازم به منظور برگزاری این آئین به صورت ترکیبی از حضوری و مجازی فراهم شود.

گفتنی است در بخشی از این دستورالعمل نیز، شیوه برگزاری آئین نو دانشجویان متناسب با شرایط کرونایی تبیین شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو