پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۴۹۳
|
کد خبر: ۵۵۲۵
رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: از مجموع حدود ۳۵۰۰ دانشجوی جدیدالورود سال ۱۴۰۰، در سال تحصیلی جدید، حدود دو هزار و ۲۰۰ دانشجوی جدید در مقطع کارشناسی و کاردانی وارد این دانشگاه می‌شوند.
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۷ - ۱۱ مهر ۱۴۰۰

به گزارش بسنا و به نقل از ایسنا، دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا اظهار داشت: مراحل ثبت‌نام دانشجویان جدید کاردانی و کارشناسی در حال انجام است، اما نتایج نهایی پذیرفته‌شدگان کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ هنوز اعلام نشده است.

وی یاد آور شد: امسال در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری حدود ۱۲۵۰ دانشجو، در مقطع کارشناسی پیوسته حدود ۲۱۰۰ دانشجو و در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته حدود ۱۰۰ دانشجو می‌پذیریم.

محمدی‌فر اشاره‌ای به رشته‌های موجود در دانشگاه کرد و گفت: در حال حاضر از مجموع حدود ۳۳۰ رشته گرایش دانشگاه بوعلی‌سینا در همه مقاطع، بیش از ۲۷۰ رشته گرایش فعال برای دانشجویان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه امسال حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ نفر دانشجوی غیرایرانی داریم، که در حال حاضر ثبت‌نامشان انجام نشده است، تصریح کرد: پیش بینی می‌کنیم که حداقل ۱۰۰تا ۱۵۰ دانشجوی جدید نیز داشته باشیم و علت پذیرفته شدن تعداد کم دانشجویان غیرایرانی این است که بیشتر آن‌ها تقاضای حضوری بودن کلاس را دارند تا شرکت در کلاس آنلاین.

دکتر محمدی‌فر به وضعیت خوابگاه‌ها نیز اشاره کرد و افزود: در طول دو سال اخیر دانشجویانی که پایان نامه و تز دکتری داشتند و به ویژه تعدادی که واحد عملی را می‌گذراندند، بنا به ضرورت و تشخیص استاد راهنما در خوابگاه مستقر بودند.

وی حضوری شدن دانشگاه را منوط به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا دانست و اظهار کرد: در صورتی که ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا مجوز‌های لازم را صادر کنند، این دانشگاه و بقیه دانشگاه‌ها نیز بر اساس این مصوبه و دستورات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نسبت به بازگشایی کلاس‌های حضوری تصمیم خواهند گرفت، ولی امیدواریم و سعی می‌کنیم که امتحانات را حضوری برگزار کنیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محسن
-
۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
با سلام
به نظر می رسد در خصوص حضوری نمودن درسها و حتی امتحانها و حتی ترم آینده یعنی نیمسال دوم ۱۴۰۰ نباید شتابزده و احساسی عمل کرد و خدای نخواسته حتی اگر یک دانشجو هم از دست برود ضایعه جبران ناپذیری است. بهتر می دانم برای مهر ۱۴۰۱ با تمهیدات دقیق دانشگاهها حضوری شود تا انشا الله از این بحران به سلامت عبور شود و عزیزان دانشجو قطعا امانت می باشد
صفحه نخست