پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۳۰۷
|
کد خبر: ۵۵۴
تحلیلگر مسائل سیاسی مقیم آمریکا، در جمع دانشجویان؛

در آمریکا، آزادی برای پاک زیستن و اجبار برای ناپاک زیستن

دکتر داریوش سجادی، در همایش آینده جمهوری اسلامی و نقش اپوزیسیون حکومتی، گفت: در آمریکا هیچکس شما را به سمت اینکه پاک زندگی نکنید، هل نمی دهد، اما مکانیسم های اجتماعی را چنان تعبیه کرده اند که شما را خواه و ناخواه به سمت زندگی ناپاک هل می دهند که با سبک زندگی ایرانی اسلامی در تضاد است.
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۴ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر داریوش سجادی تحلیلگر مسائل سیاسی مقیم آمریکا، در همایش آینده جمهوری اسلامی و نقش اپوزیسیون حکومتی، که به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا، در سالن شهید چمران برگزار شد، با تأکید بر اینکه  تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران تحولات و آشوب ها و نا آرامی ها زیادی را  تحمل کرد، گفت: ملاحضه در یک مقطع تاریخی ایران  با آرامش تاریخی روبرو می شود و ما این آرامش را محصول دو متغیر وابسته و مستقل تحت عنوان هویت و حکومت  می دانیم که آرامش تاریخی نتیجه هم پوشانی این دو متغیر است.

وی تصریح کرد: در ابتدای صفویه بود که برای نخستین بار تشیع به عنوان دین غالب تدوین شد که ما شاهد یک آرامش اجتماعی بودیم و در اواخر قاجار ما کم کم شاهد آشوب ها و نا آرامی ها شدیم.

سجادی با بیان اینکه ایران به مانایی و هم افزایی عالی رسیده است افزود: جامعه ایران از حیث معیشت دغدغه های بسیاری دارد که وظیفه دولتمردان است که به فکر باشند و آن را حل کنند و طی همین 40 سال انقلاب، ما پالایش ها و رویش هایی داشته ایم که این پالایش ها اجتناب ناپذیر بود .

وی با اشاره به اینکه در طی دوران انقلاب اسلامی مردم کشور ایران با رهبری بزرگ و فرهیخته ای همچون امام راحل رو به رو شدند که خود را از جنس مردم می دانست و فقرا را رهبر جامعه می دانست، اظهار کرد: فتنه گسترده سال 88 باعث شد بسیاری از نقاب ها و گریم ها کنار برود  و بسیاری از مسؤولین میک آپ ها و آرایش  خود را کنار زدند و خود واقعی خود را نشان دادند، که با شروع جنگ تحمیلی باعث شد بسیاری از ایرانیان از کشور خارج شدند و به کشور های بیگانه مهاجرت کنند و تابعیت آن را گرفتند و متأسفانه در آن طرف مرزها نقش اپوزیسیونی شکل گرفت و خود را در سال 88 نشان داد و تزویر خود را قی کرد.

داریوش سجادی در جمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا بیان کرد: اپوزیسیون های موجود در ایران برای استتار خلأهای بی هویتی خود، ادای اپوزیسیون  درمیاورند؛ امروزه در نظر کشور هایی نظیر کشور آمریکا، اپوزیسیون یک بیزینس است و هدف آن جلوه دادن ایران به عنوان یک اپوزیسیون کاریتاتوری است.

وی در ادامه صحبت های خود تصریح کرد: ایرانیان مقیم در آمریکا از جذب در ساختار آمریکا و نقش های حاکمیتی جا مانده اند و شاید دلیل اصلی آن مسلط نبودن به زبان رسمی و گویش های آمریکایی باعث شد که این افراد به کلونی هایی تبدیل شوند تا برای بقا ومانایی به اپوزیسیون روی بیاورند.

سجادی گفت: انقلاب امام  رحمت الله علیه به ایرانیان ثابت کرد که این انقلاب ثابت شده است و ضمانت اجرایی دارد و اسلامی که امام عرضه کرد جوانمردان و سلحشورانی چون شهید همت و باکری ها و تا حججی ها  را تحویل این انقلاب داد.

 وی در ادامه تأکید کرد: واقعیت این است که ایالات متحده آمریکا از بدو ورود به نظام بین الملل رویکردی که با نظام های چالش گر با خودش رو اتخاذ کرد مبتنی بر فرسایش اقتصادی بود، یعنی ایالات متحده کوشید با قدرتی که در جنگ جهانی دوم پیدا کرده بود با حکومت ها و نظام هایی که تعارض داشت  از طریق فرسایش اقتصادی با یک نوع تحریم خاص کشور ها رو محروم کرد و بر  معیشت مردم فشار آورد و بسیار هم موفق بود.

اندیشمند و تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: آمریکا از بدو پیروزی انقلاب ایران با فرسایش اقتصادی ایران را روبه رو کرد تا کشور ایران  بودجه های خود را صرف مسائل امنیتی و تسلیحاتی کند و از وضع اقتصادی و معیشتی مردم عقب بماند و مانع از سرریز بودجه ها در بهبود وضع معیشتی مردم شوند.

وی تصریح کرد: برای تعریف آمریکا جمله ای دارم که خیلی خوب آمریکا را تعریف می کند، در آمریکا آزاد هستید برای پاک زیستن اما برای ناپاک زیستن مجبور هستید، هیچکس شما را به سمت اینکه پاک زندگی نکنید هل نمی دهد اما مکانیسم های اجتماعی را چنان تعبیه کرده اند که شما خواه و ناخواه به سمت زندگی ناپاک هل می دهند که با سبک زندگی ایرانی اسلامی در تضاد است، از نظر من از لحاظ مذهبی و دینی فرهنگ فاسدی است.

سجادی در پایان افزود: اما برای من که دیگر تحت تأثیر آلمان آمریکا قرار نمی گیرد، می تواند به خوبی زندگی کند، مقاومت کند و ساختار اقتصادی سیاسی آن استفاده کند، به دلیل استفاده از امکانات موجود در آمریکا از جمله اینترنت پرسرعت که باعث شده از خیلی روزنامه نگار های ایرانی جلوتر باشم.

گفتنی است در پایان این همایش نماینده هر یک از تشکل های دانشگاه بوعلی سینا حضور داشتند و به نقد و بررسی صحبت های دکتر سجادی پرداختند.
 
خبرنگار: داوری
عکس: امینی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو