پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۶۴۵۷
|
کد خبر: ۵۵۵۴
رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا جزئیات حضوری‌شدن آموزش در این دانشگاه را تشریح کرد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۲۱ مهر ۱۴۰۰

دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا، پس از جلسه مشترک رؤسای دانشگاه‌های دولتی استان که به منظور اتخاذ تصمیم برای آموزش حضوری در استان تشکیل شده بود، در گفتگو با خبرنگار بسنا اظهار داشت: دانشگاه‌های استان شرایط بازگشت به آموزش حضوری را بررسی نموده و مقدمات آن را به تدریج فراهم می‌کنند؛ اما، چون ایپدمی کرونا در ایران هنوز از بین نرفته و استان همدان نیز در وضعیت نارنجی قرار دارد، بنابراین نباید با تصمیمات ناگهانی خطر را متحمل شد، لذا در حال حاضر مشکلات زیادی برای حضوری شدن کلاس‌ها و برگشتن به شرایط قبل از کرونا برای دانشگاه‌های استان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مصاحبه اخیر دکتر خاکی‌صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، دانشگاه‌ها الزامی به آموزش حضوری ندارند؛ براین اساس روند حضوری‌شدن به صورت یک فرآیند و مرحله‌ای است و با اولویت دانشجویان دکتری برنامه‌ریزی خواهد شد. اگر شرایط کرونایی کشور بهبود پیدا کرد و در فرآیند حضوری‌شدن کلاس‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی مشکلی به وجود نیامد، کلاس‌های دوره کارشناسی نیز برای ماه‌های آینده حضوری خواهد شد. البته با توجه به زمان‌بر بودن تهیه مقدمات آموزش دانشجویان دکتری، آموزش ابتدا به صورت ترکیبی و پس از مهیاشدن شرایط، از نیمه دوم آبان‌ماه به صورت حضوری شروع می‌شود.

محمدی‌فر افزود: با عنایت به اینکه هنوز نتیجه پذیرش دوره کارشناسی‌ارشد اعلام نشده و تأمین شرایط برای این دانشجویان نامشخص است، موضوع حضور این دسته از دانشجویان متعاقبا بررسی و نتیجه اعلام می‌گردد.

وی همچنین عنوان کرد: در مدتی که کلاس‌ها به صورت مجازی دنبال می‌شود، دانشگاه تعطیل نیست و آموزش به صورت غیرحضوری دنبال می‌گردد؛ اساتید و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی برای دروس عملی، آزمایشگاهی و پایان‌نامه خود در طول مدت همه‌گیری در دانشگاه حضور دارند و در این مرحله ابتدا کلاس‌های نظری مقاطع تحصیلات تکمیلی و سپس دوره کارشناسی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر امکان فراهم‌کردن شرایط اسکان برای دانشجویان غیربومی وجود ندارد. ظرفیت خوابگاهی بعضی از دانشگاه‌های استان از طریق خوابگاه‌های خصوصی تامین می‌شود و با همه‌گیری کرونا این خوابگاه‌ها تعطیل شدند و تعدادی از آن‌ها نیز کاربری خود را تغییر دادند، همچنین دانشگاه‌هایی که دارای خوابگاه‌های دولتی هستند به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان اسکان تمامی دانشجویان غیربومی خود را ندارند و باید در نظر داشت که اگر در خوابگاه یک نفر آلوده شود، به تدریج کل دانشگاه درگیر خواهد شد.

وی تاکید کرد: شرط حضور دانشجویان در دانشگاه تزریق کامل دو دوز واکسن است و رعایت این الزام، امری ضروری است؛ همچنین باید توجه کنیم که آسیب‌پذیری کرونا بسیار زیاد است و نباید تصور کرد که با واکسینه‌شدن، از ابتلا به کرونا مصون می‌مانیم.

دکتر محمدی‌فر در نهایت گفت: دانشجویان کارشناسی‌ارشد و دکتری برای انجام پژوهش‌های خود، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توانند در صورت نیاز و با هماهنگی اساتید راهنما، در دانشگاه حضور داشته باشند.
 
خبرنگار: محمدی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۴
غیر قابل انتشار: ۰
شهرزاد
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
دوسال آموزش مجازی اون هم یک آموزش بی کیفیت که حاصلش دانشجوهایی شده که هیچ چیزی از رشته خودشون بلد نیستن و پایه‌های ضعیفی دارن. دوسال دانشگاه‌ها مجازی بوده و توی این مدت روءسای دانشگاه باید فکری به حال شرایط میکردن تا بعد از واکسیناسیون بتونن به زودی دانشگاه رو حضوری کنن! نه اینکه تازه آبان ماه مقدمات دانشجوها اونهم فقط مقطع دکتری رو فراهم کنن! این ضعف مدیریتی به همه‌ی ما آسیب جبران ناپذیری زده و داره میزنه و ما هیچوقت این ناعدالتی رو نمیبخشیم! کشورهای دیگه همگی چندماه هست که آموزش حضوری رو شروع کردن و بستر کلاسای حضوری رو فراهم کردن ولی مدیریت توی ایران همیشه ضعیف بوده و ضربه‌اش رو هم ما دانشجوها میخوریم هم جامعه‌ای که در آینده اش به ما نیاز داره!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
هر کی تو این مملکت صاحب نظره، لطفا یه مرجع بیاد تصمیم گیری بکنه تا هر روز از یه گوشه ای یه نفر مدعی نشه، از بس حرفهای متناقض و برداشت های شخصی رو شنیدیم خسته شدیم، هر کسی یه چیزی میگه برا خودش
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
تو رو خدا دانشگاه ها را حضوری کنید به خدا دوست داریم دانشگاه برویم نکه می خواهید باز هم مجازی ها افریته ها می دانم چیکار کنیم ما دانشجویان با شما حق ما حضوری شدن دانشگاه است تو رو خدا دانشگاه اصفهان را حضوری کنید تا ما راحت تر سرکلاس بیاییم توروخدا حضوری کنید دانشگاه ها را فقط و فقط دانشگاه حضوری و حضوری
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
ای رحمت به شیری که خردی
ناشناس
United States
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
مجازی کنید حالا نوبت دانشجویان بیماری که آلوده شن
Mahss
United Arab Emirates
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
دوساله که در حق دانشجویانی مثل دانشجوهای هنر و تربیت بدنی و .... که ۸۰ درصد دروسشون عملی عس ظلم میکنین با بی کفایتی هاتون
صفحه نخست