پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۴۲۰۹
|
کد خبر: ۵۵۷۹
مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم خبر داد:

جذب ۲ هزار نفر نیروی جدید در سال ۱۴۰۱ برای دانشگاه‌ها

دکتر اباصلت خراسانی از جذب ۲ هزار نفر نیروی جدید در سال ۱۴۰۱ برای دانشگاه‌ها خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۹ - ۲۸ مهر ۱۴۰۰

به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، دکتر اباصلت خراسانی، مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم، در نشست دبیران مناطق هسته‌های گزینش کارکنان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و مدیران هسته‌های گزینش کارکنان مستقر در تهران، ضمن ارائه گزارشی از فرآیند جذب نیروی انسانی جدید در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری گفت: از ۲ سال گذشته پیشنهاد جذب ۶ هزار نفر نیروی غیر هیئت علمی را دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دنبال می‌کردیم که با جذب ۲ هزار نفر موافقت شد و منابع مالی آن نیز در بودجه سال ۱۴۰۰ دیده شد و مجوز استخدامی آنها صادر شد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت پذیرش و میزان جذب گفت: افرادی که برای آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها استخدام شده‌اند، افراد متخصص تحصیل‌کرده هستند. از آنجا که نظام جبران خدمت دولت نسبت به صنعت بسیار پایین است، برخی رشته / شغل‌های ما متقاضی کمتری دارد.

دکتر خراسانی با اشاره به زمان‌بندی پذیرش و جذب نیروهای جدید و محدودیت‌های بودجه سال ۱۴۰۰ و عدم امکان انتقال پذیرش به سال ۱۴۰۱ افزود: طی ماه‌های آبان و آذر سال جاری مصاحبه‌های تخصصی تمام می‌شود و بحث گزینش نیز باید بالافاصله شروع و قبل از پایان سال ۱۴۰۰ به پایان برسد.

دکتر خراسانی همچنین گفت: امیدواریم با جذب ۲ هزار نفر دیگر در سال آینده نسبت استاد به دانشجو، استاد به کارمند و کارمند به دانشجو در وضعیت مناسبی قرار گیرد.

دکتر خراسانی در پایانبا اشاره به اینکه تأکید و رویکرد دولت سیزدهم، بر گزینش و جذب جوانان مؤمن و انقلابی است، گفت: حساسیت روی گزینش زیاد و تأکید بر این است که گزینش حرف اول و آخر را بزند و حتماً افرادی انتخاب شوند که در چارچوب قوانین، ارزش‌ها و اخلاقیات کشور باشند.

دکتر محمد رضائیان، مدیرکل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش کارکنان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نیز در این نشست به ارائه گزارشی پیرامون فعالیت‌ها و مسائل مهم پیرامون فعالیت‌های گزینش پرداخت.

وی در بحث پیشنهادات اصلاح قانون گزینش گفت: طرحی در مجلس مطرح شد و به وزارت‌خانه‌ها آمد تا روی آن کار کارشناسی و نظرات ارائه شود. مدیران هسته‌های گزینش نظرات را تجمیع و ارسال کردند. با توجه به طولانی بودن فرآیند طرح و تصویب در مجلس، چنانه نظری دیگر نیز وجود داشته باشد می‌توانیم آنها را نیز در شورای مرکزی مطرح کنیم.

دکتر رضائیان همچنین در مورد مسائلی همچون حق‌الزحمه محققین، انجام بازرسی‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی، جشنواره گزینش ۱۴۰۰، پست‌های حساس و تبدیل وضعیت ایثارگران نیز مباحیث را مطرح کرد.

گفتنی است؛ در این نشست جمعی از مدیران و دبیران مناطق و هسته‌های گزینش کارکنان مستقر در تهران به صورت حضوری و جمعی دیگر به صورت مجازی مشارکت داشتند و به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه