پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۶۳۶۰
|
کد خبر: ۵۶۲۰
صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم جدول زمان‌بندی پرداخت و جزئیات انواع و مبالغ وام‌های دانشجویی را برای نیم‌سال ۴۰۰۱ ابلاغ کرد‌.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۱۴ آبان ۱۴۰۰

به گزارش خبرنگار بسنا، مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تقویم زمان‌بندی اعطای وام‌های دانشجویی در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به همراه جدول زمان‌بندی و مبالغ وام‌های دانشجویی را به روسای دانشگاه‌ها ابلاغ کرد.

سامانه دانشجویی (پورتال صندوق) برای ثبت تقاضای دانشجویان از ۴ آبان ۱۴۰۰ ‬ تا یک دی ۱۴۰۰ ‬ فعال خواهد بود و ضرورت دارد تمامی دانشجویان متقاضی واجد شرایط نسبت به ثبت تقاضای خود در سامانه مذکور براساس جدول زمان‌بندی اقدام کنند.

به منظور تسریع در واریز و تسهیل در پیگیری لیست وام‌ها و همچنین جلوگیری از طولانی شدن فرآیند پرداخت مقتضی است ضمن پرهیز از ارسال لیست‌های متعدد برای هر نوع وام، کمترین تعداد لیست با بیشترین تعداد نفرات به صورت دقیق و مستند در مدت زمان تعیین شده در جدول وام‌ها تنظیم و پس از تأیید معاون دانشجویی ازطریق فاز ۲ به این صندوق ارسال گردد.

بدیهی است که لیست‌های ارسالی به ترتیب زمان ارسال به صندوق دراولویت پرداخت خواهد بود.

برای جلوگیری از برگشت وام، خواهشمند است هنگام تأیید لیست و ارسال به صندوق نسبت به فعال و به روز بودن شماره حساب دانشجویان و شماره شبای دانشگاه‌ها (به ویژه مؤسسات غیرانتفاعی - غیردولتی، ترجیحًا در بانک طرف تعهد صندوق) اطمینان حاصل کنید.

نظر به اینکه صرفًا دانشجویانی که اطلاعات هویتی و تحصیلی آن‌ها به سامانه تبادل اطلاعات آموزشی وزارت عتف (GSB) ارسال شده باشد می‌توانند نسبت به تقاضای وام اقدام نمایند، ضروری است دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با قید فوریت نسبت به بروزرسانی مستمراطلاعات آموزشی دانشجویان خود در درگاه تبادل اطلاعات وزارت متبوع اقدام کنند.

دانشجویان ورودی سال تحصیلی ۹۹ و ماقبل در تمامی مقاطع تحصیلی که از خدمات وام‌های دانشجویی صندوق بهرمند بوده و سند تعهد ارائه نموده اند، با توجه به عدم تحویل اصل مدرک تحصیلی آنان تا زمان تسویه، نیاز به ارائه سند تعهدنامه دانشجویی جدید موجود در آیین نامه پرداخت و بازپرداخت وام‌ها در مقطع تحصیلی فعلی ندارند.

دانشجویان ورودی جدید سال تحصیلی ۱۴۰۰ و دانشجویان ورودی سال‌های گذشته که برای اولین بار تقاضای وام دارند و تاکنون سند تعهد ارائه ننموده اند، صرفًا با ارائه سند تعهد جدید امکان دریافت وام دارند.

در زمان ثبت اطلاعات سند تعهد در پرونده دانشجویان ضروری است مشخصات ضامن یا ضامنین از طریق وب سرویس سازمان ثبت احوال (توسط کاربران محترم دانشگاهها) استعلام و پس از تایید مراتب، تصاویر اسناد تعهد به صورت خوانا بارگذاری شود

به دلیل تداوم وضعیت شیوع بیماری کرونا و برای مساعدت با دانشجویان أخذ گواهی کسر از حقوق ضامنین در نیمسال تحصیلی جاری الزامی نیست.

اولویت‌های پرداخت وام به دانشجویان ذیل شرایط اعطای هر وام در آیین نامه پرداخت و بازپرداخت وام‌ها ذکر شده و شایسته است در تنظیم و ارسال درخواست‌ها مد نظر قرار گیرد.

دریافت مدارک و مستندات در خصوص انواع هر یک از وام‌ها و سند تعهد دانشجو از جمله ضرورت‌های دریافت وام بوده و شایسته است به منظور همکاری با دانشجویان ترتیبی اتخاذ شود تا در ایام تداوم شیوع بیماری کرونا به نحو مقتضی مدارک و مستندات مربوطه در صورت لزوم به صورت غیرحضوری هماز دانشجویان متقاضی وام دریافت گردد.

توزیع اعتبار در نیمسال جاری برای وام‌های تحصیلی و شهریه همانند سنوات گذشته به صورت غیرمتمرکز بوده و به هر دانشگاه به صورت مجزا تخصیص داده شده و اعتبارسایر وام‌ها به صورت متمرکز درسامانه پیش بینی شده است.

پرداخت وام شهریه به دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور (مطابق با شیوه نامه‌های مندرج در صفحه اصلی سایت صندوق، گزینه بخشنامه ها) صرفًا از طریق پورتال دانشجویی با ثبت تقاضا در گزینه «شهریه دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی» توسط دانشجوی تحت پوشش (که اسامی آنان ازسوی آن دو نهاد معرفی شده و قبًلا درسامانه بارگذاری شده است)، انجام می‌شود.

ضمنًا ضرورت دارد کارشناس دانشگاه هنگام تأیید وام مبلغ کل شهریه مصوب دانشجو را در نیمسال جاری درج و سپس تصویر صورت حساب مالی دانشجو را در بخش الصاق سند تحصیلات در پرونده دانشجو پیوست نماید تاسامانه پس از کسر سهم پرداختی نهاد‌های حمایتی از کل شهریه مصوب دانشجو، مبلغ قابل پرداخت وام مازاد شهریه را محاسبه و ثبت کند. به دلیل پرداخت کل مازاد شهریه دانشجو از طرف صندوق، در صورت بهره مندی دانشجو از این وام امکان استفاده از وام شهریه صندوق و یا وام شهریه بانک وجود نخواهد داشت.

بدیهی است عدم ثبت درخواست این وام در پورتال صندوق توسط دانشجوی تحت پوشش معرفی شده به منزله انصراف از دریافت وام مازاد شهریه است.

با توجه به ضرورت احراز مالکیت شماره تلفن همراه و تطبیق آنبا شماره ملی کاربران و ارسال کد صحت سنجی ازطریق پیامک به آنان از طریق اتصال سامانه‌ها به وب سرویس شاهکار، در صورت مواجهه با هرگونه مغایرت در این خصوص ضروری است برای اصلاح اطلاعات موجود درسامانه نسبت به ارسال اطلاعات صحیح کاربران در قالب فرم پیوست در بخشنامه شماره ۵۷۷ سال ۱۳۹۸ از طریق مکاتبه اقدام و نتیجه را از طریق اداره کنترل وتخصیص اعتبار صندوق پیگیری نمایند.

با توجه به ادامه آموزش غیرحضوری در کنار آموزش حضوری در اغلب دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، برای بهره مندی حداکثری دانشجویان متقاضی در شرایط اقتصادی، اجتماعی ناشی از تداوم وضعیت شیوع بیماری کرونا و عدم انباشت درخواست‌های وام‌ها در پورتال دانشجویی صندوق، خواهشمند است تدابیر مقتضی جهت تسهیل کار وتسریع در بررسی مدارک و مستندات و همچنین ارسال به موقع لیست‌ها اتخاذ گردیده و تمهیدات و برنامه ریزی‌های لازم برای اطلاع رسانی مؤثر و گسترده به دانشجویان به ویژه دانشجویان ورودی جدید صورت پذیرد.
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو