پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۶۰۹
|
کد خبر: ۵۶۴۲
نمایشگاه جشنواره ملی نقاشی‌هایی با عنوان مهربان با طبیعت ۲۰ در ۲۰، با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی‌سینا، در همدان برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۷ - ۲۲ آبان ۱۴۰۰
به گزارش بسنا و نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، این جشنواره با هدف فرهنگ سازی محیط زیست و مهربانی با محیط زیست و طبیعت، برگزار شد.

فراخوان جشنواره همزمان با روز محیط بان (اول تیر) منتشر و ۱۸۵ اثر از ۸۲ هنرمند استان‌های همدان، خوزستان، مرکزی، تهران، فارس، کهکیلویه و بویراحمد، یزد، ایلام، لرستان، زنجان، مازندران، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، البرز، قم و آذربایجان شرقی و غربی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

با حضور ۴۷ نفر از همدان در این دوره جشنواره، آثار رسیده به جشنواره بیشتر در تکنیک‌های مختلف مداد رنگی، رنگ و روغن، گواش، آبرنگ و ترکیب مواد و همچنین سبک‌های مختلفی همچون کلاژ، تصویرسازی، امپرسیونیسم، سورئالیسم، اکسپرسیونیسم، رئالیسم بود.

تزریق فضای نشاط و سرزندگی، توجه به اقتصاد هنر، استفاده از هنر نقاشی به مثابه یک رسانه برای القای مفهوم حفظ محیط زیست، پیوند هنر و محیط زیست برای افزایش توجه عمومی به اهمیت موضوع را از اهداف برگزاری این جشنواره بوده است.

در این رویداد هنری با توجه به بحران‌های محیط زیستی، تنش‌های آبی و عواقب آن برای زیستگاه‌ها و طبیعت و پهنه‌های آبی و تالابی کشور، هنر نقاشان سراسر کشور در مسیر حفظ محیط زیست و یادآوری این نکته که «ما در طبیعت زندگی می‌کنیم و بخشی از ذات طبیعت هستیم» به کار گرفته شد.

نمایشگاه آثار برتر این جشنواره نیز که از ۱۶ استان کشور به دبیرخانه ارسال شده، پس از اختتامیه در فرهنگسرای هنر و رسانه شهر همدان برای مدت یک هفته در معرض بازدید و فروش عمومی قرار گرفت.

در ادامه این آیین پیام رییس سازمان حفاظت محیط زیست و بیانیه هیأت داوران جشنواره نیز قرائت شد.

هیأت داوران در پایان سه اثر را بدون رتبه بندی به عنوان آثار برگزیده جشنواره انتخاب کرد و ۲۰ اثر هم با نظر داوران انتخاب و شایسته تقدیر شناخته شدند.

در این نمایشگاه ۱۰۰ اثر نقاشی با ابعاد ۲۰ در ۲۰ در انواع سبک‌ها و تکنیک‌ها با موضوع محیط زیست و طبیعت در معرض بازدید عمومی قرار گرفت.

در این مراسم، از برگزیدگان جشنواره نیز قدردانی شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر