پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۶۱۲
|
کد خبر: ۵۶۸۵
سرپرست دانشگاه بوعلی‌سینا در گردهمایی بسیجیان تصریح کرد:

بسیج اصلِ دموکراسی حکومت دینی است/ تئوری تشکیل بسیج برخاسته از دستورات الهی بوده است

دکتر حسین رضوان گفت: بسیج مجموعه‌ای است که توسط مردم به حکومت اسلامی و انقلاب قدرت می‌بخشد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۱۰ آذر ۱۴۰۰

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر حسین رضوان سرپرست دانشگاه بوعلی‌سینا، در گردهمایی بسیجیان این دانشگاه که به همت پایگاه شهید امینی دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: بسیج مدالی است که با افتخار بر گردن ما آویخته شده که امیدواریم بتوانیم آن را حفظ کنیم.

وی افزود: هرگاه به مقوله بسیج می‌نگریم، ممکن است فکر کنیم که ابداع تشکیل بسیج صرفا ابتکار شخصی امام راحل بود، اما عمیق‌تر از این تفکر، آن است که امام (ره) همانطوری که نظام جمهوری اسلامی را بر اساس آموزه‌های اصیل اسلامی تشکیل دادند، با همین نظام فکری هم دستور تشکیل بسیج را دادند.

دکتر رضوان خاطرنشان کرد: اما باید تفکر کرد که نسبت حرکت بسیج با تئوری تشکیل بسیج در کجا قرار دارد، وقتی حرکت بسیج را جزئی از فلسفه تشکیل آن بدانیم و بالاتر از آن، نتیجه تفکر اصیل رهبری نظام که برخاسته از دستورات الهی است، بدانیم، آنگاه به معنای دقیق‌تری از بسیج خواهیم رسید.

وی در ادامه تصریح کرد: بسیج اصلِ دموکراسی حکومت دینی است؛ بسیج مجموعه‌ای است که توسط مردم به حکومت اسلامی و انقلاب قدرت می‌بخشد.

سرپرست دانشگاه بیان داشت: امام راحل انقلاب را با تفکر بسیجی به سمت جلو حرکت داد و مردم را در طول پیروزی انقلاب، خیلی استادانه و حکیمانه پای کار انقلاب آورد.

وی در پایان عنوان کرد: اگر در طول ۴۳ سال عمر بابرکت نظام جمهوری اسلامی نیز مشکلاتی در حوزه‌های مختلف پیش آمده است، تفکر بسیجی و حضور مردم مشکلات را مرتفع کرده و موانع را کنار زده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست