پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۷۴۵
|
کد خبر: ۵۶۹۵
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در جمع دانشجویان دانشگاه بوعلی‌سینا تأکید کرد:

جنبش‌ دانشجویی نیازمند اندیشه راهبردی است

آیت الله شعبانی موثقی با تاکید بر اینکه جنبش‌های دانشجویی امروز نیازمند اندیشه راهبردی، منطق قوی، شرعی و عقلایی هستند، گفت: اگر این منطق قوی علمی در حرکت سیاسی دانشجویان وجود نداشته باشند، جنبش‌ها با مشکلاتی روبرو خواهند شد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۱۶ آذر ۱۴۰۰

به گزارش بسنا، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی، روز سه شنبه در مراسم روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه بوعلی‌سینا، افزود: اگر جنبش دانشجویی دکترین قوی برای خود طراحی نکند در موضع‌گیری‌های سیاسی و اجتماعی نیز اشتباه عمل می کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان اظهار داشت: اگر اندیشه علمی و راهبردی در جنبش‌های دانشجویی وجود نداشته باشد گاهی از موارد در موضع گیری‌های سیاسی جنبش‌های دانشجویی بازیچه دست اهل قدرت می‌شود.

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال دعوت به تقابل جنبش دانشجویی است ، گفت: دانشجویان باید از منطق قوی علمی و قابل دفاع برخوردار باشند و بتوانند با صدای بلند از آن دفاع کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم در دانشگاه اهمیت تشکیل کرسی های آزاد اندیشی است که دانشجویان با بیان نظرات خود ایده های دیگر را مورد نقد قرار بدهند.

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به اینکه در فضای دانشگاه باید همدیگر را نقد کنیم، گفت: همه انسان‌ها مانند یکدیگر فکر نمی‌کنند و فراهم کردن فضای گفت‌وگو و تبادل نظر در محیط دانشگاه ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه خواسته ها و مطالبات دانشجو به درون دانشگاه و مطالب صنفی محدود نشود، افزود: دانشجو حق اعتراض و مطالبه گری دارد، چرا که در بسیاری از موارد با همین مطالبه گری ها مشکلات حل شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با گرامیداشت یاد شهدای ۱۶ آذر سال ۳۲، بر ضرورت آشنایی دانشجویان فعال در عرصه جنبش دانشجویی با تاریخچه‌ای از فعالیت‌ها و جنبش‌های دانشجویی پیش از خود تاکید کرد.

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به اینکه در سال ۳۲، پس از شکل گیری دولت کودتا دانشجویان با حرکتی مبتنی بر عدالت خواهی و مبارزه با استبداد دست به قیام زدند، گفت: حرکت‌های اجتماعی و سیاسی دانشجویان باید مبتنی بر آموزه‌های علمی باشد.

وی افزود: با مشاهده جنبش‌های دانشجویی آلمان و فرانسه مشاهده می‌کنیم که وجه اشتراک همه آنها بهره گیری و تبعیت از یک مبنا، اندیشه و دکتری راهبردی بوده است.

نماینده دلی فقیه در استان همدان تصریح کرد: شهدای ۱۶ آذر در تقابل با نظام طاغوتی قرار گرفتند و لذا حرکت آنها نشان از اندیشه راهبردی استبداد ستیزی و عدالت خواهی بوده است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه رونق و آبادانی دانشگاه وابسته به حضور و نشاط دانشجویان در این محیط است، ابراز امیدواری کرد که با از بین رفتن کامل ویروس کرونا هرچه زودتر شرایط برگزاری کلاس ها به صورت حضوری فراهم شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست