پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۵۵۱
|
کد خبر: ۵۶۹۶
سرپرست دانشگاه بوعلی‌سینا در مراسم روز دانشجو تصریح کرد:

جنبش دانشجویی با استکبارستیزی متولد می‌شود

دکتر حسین رضوان گفت: کلید بقای این انقلاب عجین شدن مدیریت این انقلاب با علم و دانش و دانشگاه است و این وظیفه را جنبش دانشجویی باید به عهده بگیرد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۱۶ آذر ۱۴۰۰
به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر حسین رضوان سرپرست دانشگاه بوعلی‌سینا در مراسم گرامیداشت ۱۶ آذر به مناسبت روز دانشجو، اظهار داشت: در فضای سال ۳۲، زمانی یک کودتای خشن توسط استکبار جهانی با هم‌پیمانی انگلستان و آمریکا در کشور ما اتفاق افتاد، که دولت قانونی و دموکراتیک در کشور ما ثابت شد و حکومت استکبار محض در کشور ما استمرار یافت و تنها گروهی که جلوی این حرکت ایستاد قشر دانشجو بود.

وی افزود: جنبش دانشجویی با استکبارستیزی متولد می‌شود. در کشور ما این جنبش در مقابله با استعمار و سلطه بر کشور متولد شد به طوری که این کشور ۳ تن از عزیزترین افرادش، یعنی شهید مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی قربانی داد تا آتش این نهضت را در مقابله با استکبارستیزی همچنان برافروخته نگه دارد.

رضوان بیان داشت: یکی از موثرترین جریانات در نهضت سال ۵۷ همین "جریان دانشجویی" است و به خاطر همین مناسبت، روز دانشجو روز ملت ماست، که نقش مهمی در جریان پیروزی انقلاب داشته است و کلید بقای این انقلاب عجین شدن مدیریت این انقلاب با علم و دانش و دانشگاه است و این وظیفه را جنبش دانشجویی باید به عهده بگیرد.

سرپرست دانشگاه بوعلی‌سینا عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب جریان‌های اصیل دانشجویی به شدت تلاش کردند نقش خود را در حفظ و بقای این انقلاب ایفا کنند. به طوری که حتی دشمن هم قدرت این جریان دانشجویی را درک کرده و در ۳۰ سال گذشته دشمن مدام در تلاش است تا این اهرم قدرت را در تقابل با نظام در آورد.

وی گفت: امروزه گروه‌هایی به اسم نهضت و گروه‌های دانشجویی می‌بینید که گفتمان‌های استکباری را ترجمه می‌کنند و به زبان دیگر در جامعه ما رواج می‌دهند. اگرچه در طی ۱۰ سال گذشته جنبش دانشجویی تا حدودی توانست این ناخالصی‌ها را از خود جدا کند، اما هنوز نفوذ این افراد در گروه‌های دانشجویی به حدی است که در برخی موارد افراد در گروه‌های دانشجویی، مواضعی اتخاذ می‌کنند که قبلا با همین گفتمان‌ها در تقابل جدی بوده اند.

دکتر رضوان تاکید کرد: هرجا ما موفق بوده ایم جا‌هایی بوده که نهضت دانشجویی در خدمت نظام قرار گرفته و هرجایی که شکست و ناکامی بوده، به علت فاصله ایست که بین این نهضت و انقلاب ایجاد شده است.

وی در پایان گفت: بایستی جایگاه خود را در این نظام بشناسیم و به عنوان یک دانشجو وظیفه داریم ادامه دهنده مسیری باشیم که شهدای نهضت دانشجویی شروع کننده آن بوده اند. ادامه این مسیر تنها با پیوند زدن نهضت دانشجویی با اهداف نظام میسر است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست