پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۷۹۸
|
کد خبر: ۵۷۶۴
مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی، با حضور دانشگاهیان، در دانشگاه بوعلی‌سینا برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۱۳ دی ۱۴۰۰

به گزارش بسنا، مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی، با حضور دانشگاهیان، همزمان با فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا (س)، در دانشگاه بوعلی‌سینا برگزار شد.

دانشگاهیان در این برنامه ابتدا با حضور در یادمان شهدای گمنام دانشگاه، همراه با اهدای شاخه‌های گل و قرائت فاتحه، با آرمان‌های امام راحل و شهدا تجدید عهد و پیمان کردند.

در این مراسم، دکتر حسن رحیمی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی‌سینا و رئیس بسیج اساتید استان همدان، ضمن تبیین جایگاه شهید سلیمانی، به تشریح اقدامات مختلف جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت پس از شهادت شهید سلیمانی، در راستای اعتلا و حفظ دستاورد‌های آن شهید والامقام پرداخته و مقاومت را رمز پیروزی اسلام در همه شئون دانست.

در ادامه این برنامه دکتر حسین رضوان سرپرست دانشگاه بوعلی‌سینا اظهار داشت: هر جامعه‌ای نیاز به شاخص و قهرمان دارد، کسانی در جامعه به عنوان قهرمان شناخته می‌شوند که جامعه شاخص‌های خود را در آن افراد پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری که در آن زمان مطرح بوده، اهداف و شاخص‌ها در وجود آن شهدا و اسطوره‌ها مطرح بوده است؛ مثلا وقتی افرادی مثل شهید سلیمانی‌ها را می‌بینیم، متوجه می‌شویم که جامعه به ارزش‌هایی ارج می‌نهند که مصادیق بارز آن هم‌چون شهید سلیمانی است.

در این مراسم همچنین حجت‌الاسلام دکتر محمدمهدی حاجیلویی‌محب مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا و دانشگاه‌های استان همدان، با اشاره به خطبه ۲۷ نهج‌البلاغه، گفت: جهاد درى است از درهاى بهشت که خداوند بر روى بندگان خاص خود گشوده است.

وی اظهار داشت: چیزی کمتر از شهادت برای شهید سلیمانی متصور نبود، مثلا اگر به مرگی همانند مرگ در بستر فوت می‌کرد، شایسته او نبود و حق مجاهدت‌هایش ادا نمی‌شد، که خداوند چه شایسته پاداش او را با شهادت داد.

حاجیلویی‌محب خاطرنشان کرد: شهیدان سلیمانی و ابومهدی‌المهندس مصداق آیه ۹۶ سوره مریم‌اند که، کسانى که ایمان آورده و کارهاى شایسته کرده‌اند، به زودى خداى رحمان براى آنان محبتى در دل‌ها قرار مى‌دهد.

در خاتمه این مراسم، رضا اصلانی به ذکر مصیبت شهادت حضرت زهرا (س) و شهید سلیمانی پرداخت.
 


عکس: منصور حسن‌الفت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست